Friday, August 30, 2019

משבר במו"מ עם המורים: האוצר צפוי לבקש צווי מניעה נגד השבתת הלימודים - ישראל היום

משבר במו"מ עם המורים: האוצר צפוי לבקש צווי מניעה נגד השבתת הלימודים - ישראל היום

האם שנת הלימודים תיפתח ביום במועדה ביום ראשון הקרוב? משבר בשיחות בין האוצר להסתדרות המורים מעכב בשלב זה את ההכרזה לה מחכים ההורים. גורמים במו"מ אמרו כי נכון להיום בצהריים (שישי) עדיין קיימים פערים בין הצדדים. במקרה שלא תושג הסכמה - האוצר עשוי לבקש מבית הדין להוציא צווי מניעה נגד ההשבתה. 

צילום: נועם (דבול) דביר

אתמול הגיעו מאות עובדי הוראה להפגנה שאירגנה הסתדרות המורים ברחבת מוזיאון תל אביב כדי למחות על תנאי עבודתם. המורים מאיימים כי ישביתו את הלימודים בפתיחת השנה ביום ראשון הקרוב. זאת כאשר במקביל עדיין מתנהל משא ומתן בין המדינה לראשי הארגונים.

המפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב "המורים הם לא הפקר", וקראו לראש הממשלה ושרי האוצר והחינוך להתערב במשבר. מחר צפויים נציגי המורים והאוצר להגיע לבית הדין לעבודה על מנת למסור פרטים בעניין המשא ומתן בין הצדדים.

מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה. "תראו כמה עובדי הוראה באו לזעוק היום ולהגיד שהם מפסיקים לשתוק. עובדי ההוראה יפסיקו לשתוק ודורשים את הזכויות שלהם על פי החוק. 

"אנחנו לא מבקשים תרומות מאף אחד, אלא תמורה בעד העבודה שלנו. מקצוע ההוראה שוחק יותר מכל המקצועות. אנחנו מבקשים מעט ולא נישבר. אם לא נקבל את מה שמגיע לנו – לא נפתח את שנת הלימודים". 

אתי כהן, גננת מקריית גת,  אמרה ל"ישראל היום": "נמאס לנו מהיחס ומהזלזול. איפה יש עובדים שנותנים כל כך הרבה שעות ומקבל כל כך מעט? לא יעלה על הדעת שכשאנחנו חולות לוקחים לנו יומיים".

מוריה זגורי, מורה לאנגלית במשך 22 שנים, הוסיפה: "לא ייתכן שההורים מתייחיסם אלינו בצורה מזלזלת. המורים מטפחים את ההון האנושי. אנחנו צריכים להגיע עם מוטבציה ובשביל זה צריך לתת לנו כוח. במשך 19 שנים לא השבתנו את פתיחת שנת הלימודים. כולנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים ביום ראשון. די לגרירת הרגליים של מדינת ישראל כלפי מי שחושבים רק על טובתו של הילד".

הפגנת המורים בתל אביב // צילום: קוקו

עוד בנושא: 

המחלוקת העיקרית בין הצדדים נוגעת לפנסיה של המורים, ולאופן שבו היא מחושבת. בשנת 2007 נכנסה לתוקפה רפורמת 'אופק חדש' – במסגרתה המורים עבדו יותר שעות וקיבלו יותר כסף. מרבית המורים החלו את העסקתם במערכת החינוך לפני הרפורמה, ולכן עולה השאלה כיצד תחושב הפנסיה שלהם. 

מנגד, בהסתדרות המורים טוענים כי משרד האוצר פוגע ביודעין ובמשך שנים ארוכות בעובדי הוראה שעבדו בשתי צורות העסקה ויותר ואשר לא הושג לגביהם הסדר פנסיה קבוע. הסתדרות המורים דורשת נוסחה קלה וברורה לחישוב, שמאפשרת בקרה ופיקוח ושהיא קלה ליישום מידי.

עוד טוענים בהסתדרות המורים כי כאשר עובד הוראה חולה מורידים לו 1.4 ימי מחלה בממוצע על יום מחלה אחד, כלומר, מורידים יותר ממה שנדרש - ודורשים לתקן זאת.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-30 09:15:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg3MjI30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment