Thursday, August 22, 2019

מנדלבליט נגד ברוך מרזל: "ההסתה שלו נמשכת לאורך שנים, הוא הרבה מעבר לקו האסור" - ישראל היום

מנדלבליט נגד ברוך מרזל: "ההסתה שלו נמשכת לאורך שנים, הוא הרבה מעבר לקו האסור" - ישראל היום

בג"ץ דן היום (חמישי) בהרכב מורחב של תשעה שופטים בבקשה לפסילת נציגי עוצמה יהודית מריצה בבחירות קרובות. יו"ר ארגון להב"ה וחבר המפלגה החרים את הדיון, ואמר שמדובר "במשחק מכור מראש". 

עורך דינם של העותרים אמר בדיון: "לא מדובר על פליטת פה, אלא על התבטאויות חמורות ועקביות. יש לנו למעלה מ-70 ראיות שמראות שמיכאל בן ארי התייחס לערבים כאל מי שלא ניתן לחיות איתם בדו-קיום ולכן יש לגרש אותם, כאל אויב שמבזבזים עליו כספי ציבור. 

לגבי איתמר בן גביר, אמר עורך דינם של העותרים:  "בית המשפט קבע שהתבטאויותיו התקרבו קרבה מסוכנת לקו האסור, אך לא נאמרו בזמן האחרון. אנחנו מדברים על ראיות חדשות רק מהשנתיים האחרונות. גם היועמ"ש אמר שההתבטאויות האלה קירבו אותו יותר לקו האסור. בן גביר מנסה לעטוף את האידיאולוגיה הגזענית שלו בתחפושת דמוקרטית. הוא אומר שערבי הוא בהגדרה לא נאמן, ושהוא בחזקת אויב שיש לטפל בו. הוא גם מצהיר פעם אחר פעם על דבקותו בתורתו של הרב כהנא. יש פה ניסיון הסוואה וההתבטאויות שלו מראות על עמדות גזעניות חמורות ויש לפסול אותו".

צילום ארכיון: דוברות בל״ד רעמ

על הבקשה לפסילתו של ברוך מרזל, אמר: "העניין הובא לבית המשפט מספר פעמים, שם נאמר שמדובר בהתבטאויות שמאוד קרובות לקו האסור. הוא טען שההתבטאויות סולפו ושהוא שינה את דרכו. הבאנו למעלה מ-70 ראיות שכוללות הקלטות וסרטונים שרובם מ-2015 והלאה. מרזללא התנצל, לא חזר בו, ולא התנער מתנועת כ"ך. הוא אמר שעליו להיזהר יותר ושמדובר בפליטות פה". 

על הבקשה לפסול את בנצי גופשטיין אמר: "הוא הרוח הפעילה ויו"ר ארגון להב"ה שעוסק בהסתה מתמשכת, ובהסתה לאלימות נגד ערבים. היועמ"ש החליט להגיש נגדו כתב אישום ויש לכך חשיבות בהחלטה על פסילתו". 

עוד בנושא: 

בא כוחו של היועמ"ש בדיון, אמר: "יכול להיות שלבן גביר יש דעות גזעניות, אבל פסילה לבחירות בכנסת היא על הסתה לגזענות. בניגוד לחבריו הוא אמר שיש הרבה ערבים נאמנים. הוא אמר דבר והיפוכו אבל אני מזכיר שאם יש ספק, הדבר עובד לטובתו של הנאשם, וזאת עמדת היועץ המשפטי לממשלה. 

"עניינם של מרזל וגופשטיין שונה לגמרי. מרזל נמצא בבית המשפט בעניין זה לא בפעם הראשונה. בחרנו להפנות לסרטון מהאזכרה האחרונה של הרב כהנא. הדברים שנאמרים שם קשים ביותר. בקולו ובדמותו אומר מרזל על האזרח הערבי שהולך וקונה דירה שהוא גרוע יותר ממחבל כלב שבא לקרוא חייל. זו אמירה חריפה ביותר. ההסתה המתמשכת לאורך השנים של מרזל היא מסה קריטית, ואנחנו נמצאים הרבה מעבר לקו האסור, זאת עמדת היועמ"ש". 

מרזל ובן גביר בדיון // צילום: אורן בן חקון

עו"ד איתמר בן גביר השיב לטענות שהועלו בדיון, ואמר: "פסילת מועמדים ורשימות נוגעת ללב ליבה של העשייה הדמוקרטית, זה לקחת את חופש הביטוי. המערערים הגישו את הערעור כטקטיקה של הרגע האחרון, אחרי שהם עבדו עליו במשך חודשיים ולנו נתנו רק יומיים. הם הביאו פוסט בשם ברוך מרזל, אמרו שהוא התכוון לכל הערבים, אבל הם חתכו את התמונה שהוא צירף שבה מופיעים ערבים עם דגלי אש"ף. זאת התמצית של כל הדיון הזה". 

בן גביר הוסיף, "אני מקבל את זה שלא כל מי שלא ציוני הוא נגד מדינת ישראל. אבל איך הם מעיזים לבוא לבית המשפט ולא להגיד את כל האמת. אם לא היינו אומרים, השופטים היו חושבים שהוא מדבר על כל הערבים, ולא על אלה שצועקים 'ברוח ובדם נפדה את פלשתין'. הייתה כבר פסיקה של בית המשפט, ואי אפשר לבוא אליו שוב ושוב, לכנס את ההרכב של כל השופטים ולבקש שידונו באותם חומרים". 

בן גביר הקריא ציטוטים שמוכיחים לטענתו שהוא לא גזעני. "יש הרבה ערבים שנאמנים למדינה, מי שנאמן למדינה – אני איתו. יש לא מעט ערבים טובים שנאמנים למדינה. זה קרוב לקו השחור? אני לא מדבר על כל הערבים, אלא על מי ששופך את דמנו. אסור לחשוב כך? צריך לפסול את כל מי שלא מיישר קו?"

על הבקשה לפסול את מרזל אמר בן גביר: "הוא כשל בלשונו, אך גם אם הייתה כאן גזענות - זה לא מגיע לרמה של זועבי שהתמודדותה אושרה". 

הנשיאה חיות התייחסה לטענותיו של בן גביר, ואמרה: "אנו נדרש לדברים האלה בהחלטתו". 

ברוך מרזל דיבר בבית המשפט, ואמר: "אמרתי דברים בהיסח דעת ולא מתוך ריכוז. לא חשבתי שאני ארוץ לכנסת. אני בהחלט מבין שעם המעבר למגרש הפוליטי אני צריך להיזהר יותר. אני אוצר שיש לנו הרבה אויבים, רובם רוצים את ראשנו. אבל יש לי קשרים בחברון עם אנשים שחושבים אחרת. אני לא חושב שכל הערבים הם אותו דבר. אין לי בעיה עם ערבי שלא תומך בהשמדה. 

בתשובה לשאלת השופטים אם ישכיר דירה לערבי, אמר מרזל: "אני לא יודע, אין לי דירה להשכיר. אני לא אשכיר דירה למי שאני לא רוצה שהילדים שלי יגורו לידו".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-22 07:34:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg0NzQx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment