Wednesday, August 21, 2019

דיווח: "ארה"ב ורוסיה אישרו לישראל לתקוף מחסני טילים איראניים בעיראק" - ישראל היום

דיווח: "ארה"ב ורוסיה אישרו לישראל לתקוף מחסני טילים איראניים בעיראק" - ישראל היום

העיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון, ציטט הבוקר (רביעי) בגיליונו דיפלומטים במערב, שאמרו שישראל תקפה מחסני אמל"ח וטילים איראניים בעיראק - שלוש פעמים בשבועות האחרונים.

לדברי הגורמים, התקיפות נעשו על רקע הבנות שהושגו בין ארצות הברית לרוסיה, על כך שיש לתת עדיפות לביטחונה של ישראל. לדבריהם, יש לאפשר לישראל לעקוב אחרי פעילותה של איראן בסוריה ובעיראק, ולתקוף מטרות המזוהות עם פעילותה של איראן במרחב, שעלולות לסכן את מעמדה העוצמתי של ישראל עם טילים מדויקים לטווח ארוך, ואמצעי לחימה נוספים שמוגדרים "נשק שובר שוויון". 

אתמול כלי התקשורת בעיראק דיווחו על תקיפה אווירית על מחנה צבאי הממוקם בחוז סלאח א-דין מצפון לבירה בגדד. חלק מהמקורות יחסו את התקיפה לישראל. על פי הדיווחים, אדם נהרג ועוד כמה אחרים נפצעו. 

על פי הטענות התקיפה התרחשה בבסיס לוגיסטי צפונית לבגדד. לפי דיווחים בתקשורת הערבית מדובר במתחם איחסון אמצעי לחימה של מליציות שיעיות פרו-אירניות ובתקיפה הושמדו מעל 50 טילים מדוייקים שהעבירה איראן לידי המיליציה השיעית ח'שד א-שעאבי. כלי תקשורת אחרים דיווחו כי מדובר בשריפה שיצאה משליטה. ברשת "אל ערביה" הסעודית נטען כי מדובר בתקיפה של טילים שהועברו מאיראן לידי מליציה שיעית. 

עוד בנושא: 

בעבר טענו כלי תקשורת במדינה כי ישראל תקפה מתקנים של מיליציות שיעיות. מוקדם יותר החודש דווח על תקיפה מדרום לבירה בגדד שהשמידה מתקני איחסון טילים של אחת המיליציות הנאמנות לטהרן. 

בעיראק מאשימים את ישראל בתקיפות

אתמול נחשף כי חבר בכיר בוועדת הביטחון וההגנה של הפרלמנט העיראקי אישר שלפי תוצאות החקירה בעיראק, מל"ט ישראלי מגובה בעזרת ארה"ב הוא שתקף את מחסני הנשק של המיליציה הפרו איראנית חשד א-שעבי, ליד בגדד.

קארים אל מחמאדווי, שדבריו צוטטו בכלי התקשורת ונחשפו על ידי המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדיניות, אמר כי החקירה הוכיחה כי כוחות המליציה השיעית היושבת בשכונה ליד בגדאד הותקפה על ידי מל"ט ישראלי בסיוע של ארה"ב.

זירת הפיצוץ בעיראק

הוא הוסיף כי מטוסים של ארה"ב סיפקו את המודיעין למטרה והזהיר כי התקפות נוספות עלולות להתרחש נגד הארגון על אדמת עיראק. אל מחמאדווי אמר כי שגרירות ארה"ב בבגדאד תנסה להתערב בחקירה ותנסה למנוע את פרסום הממצאים בדומה למה שהתרחש במקרים אחרים.

כזכור אדם אחד נהרג ו-29 נפצעו בפיצוץ בבסיס צבאי דרומית לבגדד בו ממוקמים הכוחות השיעים הנתמכים על ידי איראן. לאחר הפיצוצים אמר בכיר עיראקי כי ישראל מבקש לפגוע בארגון השיעי והוסיף כי סביר להניח כי ישראל עמדה מאחורי התקיפה.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-21 06:28:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg0NDU50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment