Friday, August 30, 2019

דיווח: מצרים הציעה לחמאס הפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל - ישראל היום

דיווח: מצרים הציעה לחמאס הפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל - ישראל היום

העתיון הלבנוני "אלאחבר" דיווח הבוקר (שישי) באתר האינטרנט שלו כי מצרים הציעה לבכירי חמאס לתווך הסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל.

בעיתון הלבנוני ציטטו בכיר במשלחת חמאס שאמר כי המסגרת העסקה הוצע לארגון שיפור משמעותי במצב ההומניטרי ברצועה וסדרה של הקלות ושיפורים כלכליים בתמורה לשמירה קפדנית על השקט באזורי הגבול.

על פי הדיווח, חמאס טרם השיב להצעה אך העביר אותה למנהיגי הארגון. על פי הנטען בעיתון הלבנוני, נציג חמאס מסר להם כי הוא מעריך שההצעה המצרית מגיעה בלחץ ישראל במטרה "לקנות זמן" עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

עוד בנושא:

עוד טעם המקור בחמאס כי המצרים טענו בפני נציגי ארגון הטרור כי אל להם "להתגרות בישראל" בחודשים הקרובים וכי "הבכירים הישראלים רצינים לחלוטין בכוונתם לפתוח במבצע צבאי אם השקט לא יישמר". 

המצרים אף הזהירו את חמאס שלא להתערב בסכסוכיה של ישראל עם ארגון החיזבאללה. "חיסכו מעצמכם את הנזק של מלחמה אזורית. התגובה הישראלית עלולה להיות גדולה וקשה", אמרו המצרים לנציג חמאס. 

על פי המקור, המצרים הסבירו לאנשי חמאס את הסיכונים שב"מלחמה אזורית כוללת" עבור החמאס ועבור תושבי רצועת עזה בכלל. בחמאס השיבו כי הם "לא מרגישים מאויימים מאיומיה של ישראל" וכי ירי הרקטות בשבוע האחרון נבע מלחץ כלכלי שמפעילה ישראל על הרצועה. 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-30 07:41:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg3MjE50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment