Tuesday, August 27, 2019

מחשש לתגובת חיזבאללה: צה"ל הגביל תנועת כלי רכב בגבול - וואלה!

מחשש לתגובת חיזבאללה: צה"ל הגביל תנועת כלי רכב בגבול - וואלה!

מחשש לתגובת חיזבאללה: צה"ל הגביל תנועת כלי רכב בגבול לבנון
צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

צה"ל הנחה על צמצום תנועת כלי רכב צבאיים בצירים הסמוכים לגבול לבנון. ההחלטה באה בעקבות המתיחות הגוברת בבגבול, ומחשש שארגון חיזבאללה יגיב על התקיפות בדאחייה שבביירות ובסוריה. מתח עצום שורר ביישובים ובגבול, כאשר הכוחות נערכים לירי נ"ט, צליפה ושיגורי רקטות.

אתמול פורסם כי בצה"ל החליטו לתגבר את גבול הצפון לאור האיומים מפני תגובה לתקיפה בסוריה. במקביל, תושבי הצפון המתגוררים סמוך לגבול לבנון קיבלו אמש הודעה מצה"ל בה נכתב כי "תורגש תנועה ערה במרחב לרבות שהייה בצמתים". בצה"ל הדגישו כי התושבים יכולים להמשיך בשגרה מלאה, ניתן לקיים כל פעילות באזור ואין מגבלות תנועה. עם זאת, נמסר כי "אנחנו כצבא מקדמים מוכנות לכל תרחיש".

"חשוב להעביר את המסר אודות השגרה האזרחית לכלל התושבים ובעלי התפקידים", הוסיפו בצה"ל. "יש לייצר הבחנה בין כוחות הצבא לפעילות אזרחית. נמשיך לעדכן בכל התפתחות ונעביר הנחיות כשצריך".

המתיחות בחזית הצפונית גברה בימים האחרונים, ובכלי תקשורת בלבנון דווח כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות בבקעת הלבנון, באזור גבול סוריה. נשיא לבנון, מישל עאון, האשים את ישראל באחריות לתקיפה, שפירושה "הכרזת מלחמה". לפי הדיווחים, יעדי ארגון החזית העממית הותקפו, ובארגון האשימו את ישראל וציינו: "התוקפנות החדשה היא במסגרת הפגיעה הציונית המסלימה נגד ציר ההתנגדות והכוחות הפעילים ובראשם סוריה, חיזבאללה והחזית העממית". עם זאת, גורמים ישראלים רשמיים לא אישרו את הפרסומים.

דובר מטעם ממשלת איראן הבהיר כי טהראן תומכת בזכות סוריה, חיזבאללה ועיראק להגיב על התקיפות בימים האחרונים. גם מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, שיגר איום ישיר לעבר ישראל. "הפעולות המשוגעות של ישראל יהיו הנשימה האחרונה שלה", כתב בציוץ שפרסם בטוויטר. זאת לאחר שורת התקריות, שרק על זו בסוריה קיבלה ישראל אחריות.

קודם לכן הודיע חיזבאללה כי שני מל"טים ישראליים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות, בירת לבנון. תושבי המעוז, המגובה על ידי איראן, העידו כי שמעו פיצוץ גדול שלאחריו פרצה שריפה. הם אמרו כי אופי הפיצוץ בשכונת מועוואד לא היה ברור מיד, וייתכן כי נגרם על ידי מל"ט ישראלי שנפל בסוריה, שבה תקף חיל האוויר ביום שבת. לפי דיווח בלבנון, שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה.

בעקבות הדברים, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר בנאום שנשא כי "נגמרו הימים" שבהם ישראל תוקפת בלבנון. הוא אישר את הדיווחים שלפיהם שני פעילי הארגון נהרגו בתקיפות בסוריה, שלדבריו היו נגד יעדי ארגונו. זאת, לעומת גרסת ישראל שלפיה היה זה יעד איראני. נסראללה אף איים כי התגובה תהיה מידית. "על הצבא הישראלי בגבול לחכות לתגובה מידית", אמר.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-27 07:55:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMDkzMTfSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment