Wednesday, August 28, 2019

המתיחות בדרום: צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה בתגובה לשיגור לעבר ישראל - ישראל היום

המתיחות בדרום: צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה בתגובה לשיגור לעבר ישראל - ישראל היום

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) בנתיב העשרה שבעוטף עזה. לאחר בדיקה שערך צה"ל העלתה כי רקטה שנותרה לשטח ישראל לא חצתה את גדר המערכת והתפוצצה בשטח הרצועה. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה.

יפעת בן שושן, תושבת נתיב העשרה, סיפרה על רגעי הבהלה בזמן האזעקה. "היינו בשחייה הלילית האחרונה לעונה בבריכה. היו כאן לפחות 50 ילדים ושלושה הורים. כשנשמעה האזעקה כולם התחילו לצאת מהבריכה בהיסטריה, כי יש לנו רק 15 שניות להגיע למרחב המוגן. הילדים היו בבהלה וחלקם בכו. מדובר בילדים בגילי 12-10. זה היה סיוט. 

"הילדים פחדו שהם לא יספיקו להגיע למרחב המוגן. אחרי שהכל נרגע כולם החליטו לחזור הבייתה וסגרו את הבריכה. זה היה מאוד מלחיץ. זה היה טירוף, אני לא מאחלת לאף אחד לחיות במצב כזה", היא מסכמת. 

נציין כי ביום ראשון השבוע, נורו לעבר שדרות שלוש רקטות בזמן שהתקיים בעיר פסטיבל שדרות לייב, בהשתתפות כ-4000 אנשים. 

אתמול שוגרה פצצת מרגמה מרצועת עזה לישראל בשעות הצהריים. המרגמה נפלה בשטח פתוח בעוטף עזה, והאזעקה נשמעה רק שם. ככל הנראה היו שיגורים נוספים, שנפלו בשטח הרצועה. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. 

ביום שני ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, החליט על צמצום של מחצית מכמות הדלקים המשמשים את תחנת הכוח ברצועת עזה החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה.

מתאם פעולות צה"ל בשטחים, האלוף כמיל אבו ראקון, מסר כי הפעולה נועדה לפגוע באספקת החשמל ברצועה שכן הורדת הסולר בחצי מהכמות תצמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועת עזה. הדלקים נשלחים לרצועה דרך מעבר כרם שלום.

לאחר ירי הרקטות לעבר העיר שדרות ועוטף עזה ביום ראשון, מטוסי חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי בין המטרות שהותקפו משרד מפקד גדוד של חמאס.

ביום ראשון בערב היו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים. קודם לכן נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות וביישובי עוטף עזה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לטיפול רפואי ל-16 נפגעי חרדה. כמו כן, אישה כבת 30 בגפיים בגפיים, לאחר שנפלה בדרך למרחב המוגן, ונפגעה באורח קל.

בזמן האזעקה, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על שתי תאונות שהתרחשו במרחק של כ-100 מטרים בכביש 34 סמוך לצומת שדרות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים ברזילי שמונה פצועים, מהם שלושה במצב קל-בינוני וחמישה באורח קל. כמו כן, בניין לא מאוכלס נפגע כתוצאה משברי טיל של כיפת ברזל. בזמן האזעקה נערך פסטיבל לייב שדרות באיצטדיון הכדורגל בעיר, שהסתיים מוקדם מהמתוכנן בשל שיגור הרקטות לעיר. 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-28 18:29:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg2NjQ10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment