Tuesday, August 27, 2019

נחשף: זה האיש שפיקד לצד קאסם סולימאני על מתקפת הרחפנים שסיכלה ישראל - ישראל היום

נחשף: זה האיש שפיקד לצד קאסם סולימאני על מתקפת הרחפנים שסיכלה ישראל - ישראל היום

נחשף: הגנרל ג'ואד ע'פארי, שנמצא תחת פיקודו הישיר של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, הוא המפקד שאחראי לניסיון פיגוע הרחפנים. 

ע'פארי, מבוגרי מלחמת איראן-עיראק, הוא מבכירי כוח קודס – הכוח החשאי של משמרות המהפכה האיראניים שפועלים ברחבי העולם, בין היתר בדמשק, חלב ובמזרח סוריה. ע'פארי גייס את הפעילים, דאג להכשרתם, ופיקח על הוצאת ניסיון הפיגוע לפועל. 

צילום: דובר צה"ל

הפעילים יאסר אחמד צאהר, חסן יוסף זאביב ושני פעילים נוספים, עברו הכשרה לשימוש ברחפנים באיראן, וניסו לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל מאזור ערנה בלילה שבין חמישי לשישי, והם הותקפו בדרך לבצע ניסיון שיגור נוסף בשבת בלילה. 

דובר צה"ל השיק היום חשבונות בטוויטר, בטלגרם ובאינסטגרם בשפה הפרסית, תחת השם "צבא ההגנה לישראל". מדובר בפעם הראשונה שדובר צה"ל פותח פלטפורמת הסברה רשמית לקהל האיראני. ההחלטה על הקמת הפלטפורמות התקבלה בחודשים האחרונים, והיום הועלה בה לרגל השקתה תרשים הפיקוד והשליטה של חוליית כוח קודס שהובילה את הפיגוע שסוכל בסוריה.

על פי הפרסום, שני ההרוגים הם חאסם יוסוף זאביב מנבטייה (יליד 1996) ויאסר אחמד צאהר (יליד 1997) מהכפר בליידה, שניהם בדרום לבנון. ההרוגים שהו באיראן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות, ובמסגרת זו עברו אימונים יעודיים בכוח קודס.

בתמונות המצורפות ניתן לראות את אחת מטיסותיהם לאיראן, בחברת ״Mahan Air” האיראנית, לצרכי הכשרה. הפעילים פעלו בשבועות האחרונים במסגרת המליציות השיעיות, תחת פיקוד כוח קודס, למימוש פיגוע רחפנים כנגד יעדים בישראל.

שניים מההרוגים בתקיפה בסוריה בטיסה // צילום: דובר צה"ל

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, הגיב ביום ראשון לראשונה למתקפה של צה"ל בסוריה ואיים כי "פעולות הציונים לא שפויות - ויהיו האחרונות שלהם". כמו כן, גם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים על ישראל כי ארגונו יגיב לפעילות הרחפנים במעוז הדאחייה, שיוחסה לישראל. 

עוד בנושא

דובר צה"ל פרסם תיעוד של סיכול פיגוע הרחפנים של כוח קודס האיראני הלילה בסוריה. רס"ן אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, צייץ  קודם לכן: "נפרסם תיעוד מיוחד שקאסם סולימאני (מפקד משמרות המהפכה) מנסה להסתיר. תיעוד בו פעילי כוח קודס והמיליציות השיעיות ניסו לשלוח רחפן מתאבד לעבר יעדים ישראלים מהכפר ארנה. עקבנו אחריהן, שיבשנו וסיכלנו".

הציוץ המאיים של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ביקר ביום ראשון אחר הצהריים ברמת הגולן והגיב לסיכול הפיגוע של כוח קודס :"במאמץ מורכב חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה, כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ. זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן.

"אנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תשא בתוצאות. הקם להורגך - השכם להורגו. במאמץ מורכב של מערכת הביטחון אנחנו חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה, כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ. 

"אני מבקש להדגיש - זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן. בהחלטה נועזת ובפעילות מבצעית ומודיעינית מושלמת של צה"ל אנחנו הקדמנו אותם וסיכלנו את הפיגוע הזה, מנענו פיגועים קשים. אנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר מאחורי תירוצים כאלה ואחרים. אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תשא בתוצאות, ואני מדגיש - המדינה תשא בתוצאות". יחד עם נתניהו הגיע לאזור הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי.

תוצאות תקיפת המתקן האיראני בסוריה

 

צה"ל חשף בתחילת השבוע פרטים חדשים על סיכול פיגוע הרחפנים – החל משלב גיוס והכשרת מפעילי הרחפנים ועד לתקיפה אמש סמוך לחצות דרומית מזרחית לדמשק.

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב ברמת הגולן: "הפיגוע שסיכלנו הלילה הוא פיגוע איראני מאדמת סוריה כנגד מדינת ישראל שהיה אמור לכלול מספר רחפני נפץ. מי שהוביל ופיקד עליו זה קאסם סולימאני באופן אישי שמימן והכשיר פעילים שיעים. אנחנו נערכים לכל אפשרות".

ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן: "צה״ל סיכל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל. שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול ניסיון הפיגוע. כוח קודס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קודס לפגוע בישראל ובאזרחיה".

לאחר התקיפה בסוריה: ראש הממשלה נתניהו בסיור ברמת הגולן // צילום: רועי אברהם/לע"מ

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס: "אנחנו עוקבים במשך תקופה ארוכה וביתר שאת בימים האחרונים אחרי ניסיון הפיגוע של כוח קודס. התכנון כלל הטסה של מס רחפנים לעבר מטרות ישראליות בצפון. רחפנים מסוג זה אנו רואים בסעודיה ובמפרץ. מדובר ברחפני התאבדות או הטלת חומר נפץ של מספר ק"ג.

 

 

"מי שעמדו בראש ההתארגנות אלה פעילים של מיליציות שיעיות. כוח קודס מביא אותם לסוריה, מממן ומאמן אותם. משתמש בהם במקרה הזה לפיגוע נגד ישראל. הציוד לפיגוע נוחת בשבועות האחרונים בנמל התעופה הבינ"ל של דמשק יחד עם פעילים מכוח קודס. הם מתאספים בכפר עקרבה במתחם סגור עם ש.ג.

"ליד כוח קודס מוחזק המחסן עם הציוד שכולל רחפנים ומטענים. ש.ג שמאבטח את זה בכפר עקרבה. ביום חמישי בערב מזהים את קבוצת הפעילים באזור ערנה בצפון חזית רמת הגולן, מתעסקים בניסיון לממש את הפיגוע או חלק ממנו. אנחנו משבשים את זה. יש פה ריכוז מאמץ מודיעיני ברמה גבוהה שכולל נ.צ של מחסן.

 

"במוצאי שבת בלילה מתקבלת החלטה לתקוף המבנים בעקרבה מתוך הבנה שהכוונה לממש את הפיגוע בשעות המידיות. הפעילות מתבצעת באישור מפקד כוח קודס הגנרל האיראני סולימאני. סוריה מאשרת הפעילות משטחה ומעלימה עין.

 

תוצאות ההתקפה על המתחם האיראני בסוריה // צילום:  ISI Image Sat

 

ציוד הפיגוע הושמד במחסן. הביצוע של סיכול הפיגוע בוצע על פי העקרונות של תקיפות שאנו מבצעים בסוריה. המשימה הייתה לסכל את הפיגוע שלא תהיה יכולת לממש את הפיגוע במתווה שנקבע. אנחנו מתעסקים במתווה הזה יותר מימים בודדים". לדברי תא"ל מנליס בצה"ל יודעים העריך מה היו מטרות הפיגוע אך הוא נמנע מלפרטם.

 

 

לגבי סוגיית נטילת האחריות הפומבית הישראלית אמר דובר צה"ל כי כאשר מדובר בסיכול של פיגוע יש הבדל בין תהליך תשתיתי של מבנים ויכולות לבין כוונה למימוש פיגוע. "זה לא מתחת לסף הרעש. ראינו את זה וטיפלנו. בעבר אני נטלתי אחריות בפברואר 18, מאי 18, ינואר 19".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-27 16:00:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg2MTIx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment