Thursday, August 29, 2019

זהות בדרך לפרישה מהמרוץ לבחירות: רה"מ נתניהו ופייגלין ימסרו הצהרה משותפת - ישראל היום

זהות בדרך לפרישה מהמרוץ לבחירות: רה"מ נתניהו ופייגלין ימסרו הצהרה משותפת - ישראל היום

מסתמן - פייגלין יפרוש מהמרוץ: ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר זהות משה פייגלין ימסרו הים (חמישי) הצהרה משותפת לתקשורת בשעה 17:00 בכפר המכביה.

פייגלין אמר אתמול בראיון לגלי צה"ל: "נפגשתי כעת עם רה"מ, אנחנו מתקדמים להסכם שלפיו אני מוותר על הריצה בתמורה לתפקיד בממשלה והעיקר: נפתח את שוק הקנאביס הרפואי. אביא את ההסכם למתפקדי זהות ונחליט. נוצרה הזדמנות לא צפויה - להפוך את מה שנראה היה ככישלון להצלחה גדולה".

צילום ארכיון

מהליכוד נמסר בנושא כי "ראש הממשלה נתניהו משקיע מאמצים אדירים במטרה למנוע בזבוז קולות בימין. יש התקדמות משמעותית בין הליכוד לבין פייגלין וזהות, אולם עדיין לא הושג הסכם. כשיושג - נפרסם אותו. עיקרו של ההסכם עם פייגלין נוגע למדיניות של כלכלה חופשית".

מעט מאוחר יותר פרסם פייגלין הודעה שבה התייחס בפירוט לנושא הקנאביס, שהפך לסמלו המסחרי. "אתמול בשעת לילה מאוחרת הגיע אליי בקשה לפגישה עם ראש הממשלה בעניין דרישתי לביטול רפורמת הקנאביס", כתב יו"ר זהות, "בפגישה חזרתי והסברתי לראש הממשלה כי הרפורמה הזו הורגת חולים והבאתי כדוגמה את מותה הטרגי של הצעירה סיוון מימוני ז"ל - שאתמול השתתפתי בהלווייתה - ודרשתי את ביטול הרפורמה".

לדברי פייגלין, "ראש הממשלה נכנס בעובי הקורה ובמשך שעות ארוכות ותוך התייעצות עם גורמי מקצוע גיבשנו פתרון שמשמעותו היא לגליזציה של שוק הקנאביס עבור החולים. כלומר שהחולים יוכלו לרכוש את התרופה המגיעה להם בדיוק על פי הזן והמינון שקבע הרופא המטפל, מכל ספק בארץ ובעולם דרך בתי המרקחת בישראל וללא התערבות נוספת של היק"ר.

"מדובר בהצלת חיים של ממש, אם יתלוו אליה הישגים משמעותיים גם בתחום השוק החופשי, קידום העסקים הקטנים וחירות האדם בישראל, הישגים שיעוגנו בהסכם גלוי וחתום וביכולת פעולה למימושם מתוך הממשלה - אביא את האפשרות הזו בפני כלל חברי התנועה למשאל מתפקדים מסודר שבו יתבקשו להכריע אם לקבל את ההצעה ולפרוש הפעם מהמרוץ, או לדחותה ולהתמודד".

דבריו של פייגלין עומדים בניגוד למה שאמר יו"ר זהות שלשום, בכנס הבחירות המרכזי של מפלגתו בגני התערוכה בתל אביב שבו השתתפו כאלף פעילים. פייגלין הבהיר בכנס כי מפלגתו לא פורשת מההתמודדות בבחירות
בנאום בכנס אמר פייגלין כי "החל משעות הצהריים שמעתי שאני בא לכנס ומודיע על פרישה. צר לי לאכזב, אבל אני לא פורש. זהות כאן כדי להישאר. הדנ"א של זהות היא של מפלגת שלטון. המצע של זהות בא לשרת את העם כולו. 

"אני את ההבטחה שלי שזהות תהיה ביום הבוחר אני לא מתכוון להפר, למרות הלחצים האדירים שמופעלים עליי. יש כל הזמן לחצים ופיתויים, וגם פייק ניוז שאני פורש. אני מההבטחה שלי לא חוזר, אנחנו אנשים של מילה". 

פייגלין בכנס של זהות // צילום: קוקו

כזכור, בסוף השבוע האחרון נפגשו ראש הממשלה נתניהו ופייגלין, כשההצעה שעמדה על הפרק היא פרישה של זהות מהמרוץ, בתמורה לתיק כלכלי. לפי הסקרים זהות לא עוברת את אחוז החסימה, ויש חשש בגוש הימין שאם היא תתמודד היא תגרום לאיבוד קולות, כפי שקרה בבחירות באפריל. 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-29 11:05:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg2ODgz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment