Friday, January 31, 2020

"טורקיה לעולם לא תקבל את ישראל הסוררת" - ישראל היום

"טורקיה לעולם לא תקבל את ישראל הסוררת" - ישראל היום

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, התבטא היום בצורה חריגה וחריפה אפילו על פי הסטנדרטים שלו, בנוגע לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ. "טורקיה לעולם לא תקבל את מדינת ישראל הסוררת", מאמר ארדואן, "זו שמוציאה להורג חפים מפשע ברחובות. הותרת ירושלים בין הציפורניים מלאות הדם של ישראל תהיה המעשה האווילי ביותר בהיסטוריה של האנושות. טורקיה לעולם לא תקבל את התוכנית האמריקנית להשמיד לחלוטין את פלשתין ולהשתלט על ירושלים".

ארדואן תקף את נתניהו

ארדואן תקף בחריפות גם את המדינות הערביות, ובמיוחד את ערב הסעודית, בחריין ואיחוד האמירויות: "מתי תרימו את קולכן?", שאל הנשיא הטורקי. "השתיקה הזו פוגעת באחינו, סוגיית פלשתין נוגעת לכל המוסלמים. אם המוסלמים לא יוכלו  להגן על קדושת מסגד אל-אקצא בירושלים, הכעבה במכה עלולה להיות הבאה בתור". ארדואן הוסיף: "כמה מדינות ערביות שתומכות בתוכנית הזו בוגדות בירושלים, כמו גם בעמיהן, וחשוב יותר, בוגדות באנושות כולה". 

ארדואן, שנאם באנקרה בפני חברי "מפלגת הצדק והפיתוח", קינח באיום כלפי מדינות ערב "הבוגדות", כלשונו: "נבוא בחשבון עם הידיים הערביות הבוגדניות שמחאו כפיים לתכנית של טראמפ", הכריז ארדואן לקול מחיאות הכפיים של חברי מפלגתו. היחסים בין טורקיה למדינות המפרץ הידרדרו בשנים האחרונות, בעיקר בגלל שאיפותיו הברורות של ארדואן להצטייר כמנהיג העולם המוסלמי. 

ארדואן גם שוחח היום (שישי) טלפונית עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. "אנחנו עומדים לצידכם", אמר ארדואן, "אנחנו חולקים את העמדה שלכם, שתוכנית המאה נועדה לשרת את ישראל ולא נותנת דבר לפלשתינים".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-31 11:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5NDYz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment