Thursday, January 30, 2020

שחרור נעמה יששכר - כל העובדות | דעה - ערוץ 20

שחרור נעמה יששכר - כל העובדות | דעה - ערוץ 20

התקשורת, שלקחה חלק פעיל במאבק הציבורי לשחרורה של נעמה יששכר, פתאום הפכה את עורה. למה? כדי לא לתת לנתניהו את הקרדיט המגיע לו על החזרתה למשפחתה. אלירן טל עונה על כל השאלות

למה נתניהו התחייב להחזיר את נעמה?

נעמה יששכר נקלעה לעימות בין שתי מדינות. האחת מעצמה (רוסיה) שהדמוקרטיה לא נר לרגליה והשנייה – מעצמה אזורית בשם ישראל. בקרמלין לא אהבו את החלטתה של ישראל לכבד את הסכמי ההסגרה בין ישראל לארצות הברית ולהעביר לרשויות האמריקניות את ההאקר הרוסי בורקוב. הרוסים חיפשו נקמה ואת המחיר שילמה נעמה. בנמל התעופה במוסקווה נמצאו בתיקה 9 גרם חשיש. אין לה עבר פלילי, היא לא מסוכנת לציבור ובטח לא מדובר בסוחרת סמים אבל במשפט מהיר ולא צודק נגזרו עליה שבע שנות מאסר וחצי. לכל הדעות – עונש מופרז ומוגזם. משפחתה וחבריה של נעמה התגייסו למאבק ציבורי להחזרתה לישראל. התקשורת מיהרה לחבק את המשפחה ולחצה על נתניהו לקדם את שחרורה. נתניהו התחייב לפני כמה שבועות, במהלך כנס פוליטי בחיפה, שחזרתה של נעמה לארץ קרובה. אמר, ועמד במילתו.

מה נתנה ישראל לרוסים בתמורה לשחרורה של נעמה?

כפי שפירסמתי בערוץ 20 כבר לפני כמה שבועות – ישראל לא התחייבה בפני פוטין לשום "תג מחיר" בתמורה לשחרור הצעירה הישראלית. בירושלים גיבשו כמה מחוות לרוסים, אבל מדובר ברצון טוב והכרת תודה ותו לא. כל מי שמספר לכם אחרת פשוט משקר.

האם נתניהו השתמש בנעמה יששכר לצורכי תעמולת בחירות?

עוד פייק ניוז, אבל אתם לא מופתעים, נכון? בשבוע שעבר, כשהנשיא פוטין התארח בירושלים, הוא ביקש מנתניהו שיעדכן אותו על פרטי עיסקת המאה מיד אחרי שזו תפורסם. אף אחד בירושלים לא ידע אז מתי נעמה תשתחרר, זה הרי לא בידינו. מיד אחרי האירוע המרגש וההיסטורי בבית הלבן עמד ראש הממשלה במילתו ושוחח טלפונית עם פוטין. השניים קבעו להיפגש השבוע, והנשיא הרוסי הזמין את נתניהו לקרמלין. זו פגישה שנייה בתוך שבוע של נשיא רוסיה עם ראש ממשלת ישראל, לא משהו שהרבה ראשי מדינות יכולים לנפנף בו. כשנשיא רוסיה מזמין אותך, אתה מגיע. היחסים בין ירושלים למוסקווה הם אסטרטגיים. פוטין החליט באותה ההזדמנות לחון את נעמה ולשחרר אותה וכך זכינו היום למראות המרגשים של נעמה המשוחררת נפגשת עם אמה ועם ראש הממשלה ורעייתו.
אני לא רואה בעיה כלשהי עם העובדה שנעמה חזרה ארצה במטוס ראש הממשלה, במיוחד אם גם כך המטוס עושה דרכו מבירת רוסיה לנתב"ג. כן הייתי מצפה מלשכת ראש הממשלה שתדרוש מנעמה תשלום על הטיסה, ממש כמו שמשלמים על הטיסה העיתונאים המלווים את ראש הממשלה לנסיעותיו השונות.
נעמה היא לא עבריינית, היא צעירה שטעתה ושילמה על כך מחיר כבד. הניסיון לפגוע בשמה הטוב רק כדי להתנגח בנתניהו מכעיס ומקומם.
שחרורה של נעמה אחרי 10 חודשים בלבד הוא הישג מדיני של נתניהו. החנינה ניתנה רק בזכות יחסיו הקרובים עם פוטין. זכותו של נתניהו להציג את התמונות האלה בקמפיין הליכוד, ממש כמו שמותר לכחול לבן לכנס את ועדת הכנסת, אחרי שהכנסת פוזרה, רק כדי לטרפד את בקשת החסינות של ראש הממשלה. ככה פועלת הפוליטיקה, לטוב ולרע. מי שלא רוצה להירטב, שלא ייכנס לבריכה.

למה את נעמה משחררים ולא את אברה מנגיסטו?

גם פה מדובר בפופוליזם זול. נעמה השתחררה מהכלא ברוסיה, מדינה שנמצאת ביחסים דיפלומטיים עם ישראל. אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וגופות החיילים אורון שאול והדר גולדין נמצאים בשבי חמאס, ארגון טרור השולט ברצועת עזה.
תמורת שחרורם דורש ארגון הטרור מישראל שיחרור של עשרות מחבלים ורוצחים עם דם על הידיים. מניסיון העבר, אותם מחבלים יוצאים מבתי הכלא הישראליים וחוזרים במהירות השיא לעולם הטרור. תבדקו כמה מחבלים ששוחררו בעיסקת שליט שבו וביצעו פיגועים נגד ישראל, פיגועים שבהם נרצחו ישראלים רבים.
גורמים בעלי אינטרס מנסים להבליט דווקא את מנגיסטו, ממוצא אתיופי, כדי לרמוז על אפלייה על רקע צבע עור. זה הבל הבלים ורישעות. ישראל הבינה (מאוחר מדיי) שאין תועלת בתג המחיר שמציבים לה ארגוני טרור. אגב, למי ששכח – גם מנגיסטו וגם א-סייד חצו את הגבול לעזה מרצונם החופשי ולא נחטפו.

אלירן טל

כתב בדסק המדיני של ערוץ 20


:עוד באותו נושא

Let's block ads! (Why?)



2020-01-30 13:17:51Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiuQFodHRwczovL3d3dy4yMGlsLmNvLmlsLyVENyVBOSVENyU5NyVENyVBOCVENyU5NSVENyVBOC0lRDclQTAlRDclQTIlRDclOUUlRDclOTQtJUQ3JTk5JUQ3JUE5JUQ3JUE5JUQ3JTlCJUQ3JUE4LSVENyU5QiVENyU5Qy0lRDclOTQlRDclQTIlRDclOTUlRDclOTElRDclOTMlRDclOTUlRDclQUEtJUQ3JTkzJUQ3JUEyJUQ3JTk0L9IBAA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment