Friday, January 31, 2020

3 פצמ"רים שוגרו מעזה, אחד יורט, 2 נחתו בשטח פתוח; צה"ל תקף עמדת חמאס - וואלה!

3 פצמ"רים שוגרו מעזה, אחד יורט, 2 נחתו בשטח פתוח; צה"ל תקף עמדת חמאס - וואלה!

3 פצמ"רים שוגרו מעזה, אחד יורט, 2 נחתו בשטח פתוח; צה"ל תקף עמדת חמאס
צילום: יהלי זימבליסטה גולש חמ"ל

שלוש פצצות מרמה נורו היום (שישי) משטח רצועת עזה לשטח ישראל. פצצה אחת יורטה על ידי לוחמי הגנה אווירית, ושתיים נחתו בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי "כתוצאה מהשיגורים הופעלו התרעות ביישומון בשטחים פתוחים בלבד". זמן קצר לאחר מכן, טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית חמאס בדרום הרצועה.

מוקדם יותר אזרחים דיווחו על פיצוצים ועל פטריות עשן בשמיים בסמוך לגבול עזה. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי "הופעלו התרעות באפליקציית פיקוד העורף במספר ישובים במועצה ונשמעו פיצוצים במרחב. לא הופעלו התרעות בתוך ישובים".

בתוך כך, אמה של התינוקת בת השלושה שבועות, שנפצעה אתמול באורח בינוני בשדרות לאחר שהחליקה עמה בדרך למרחב המוגן, סיפרה כי עבור התינוקת זה היה הצבע האדום הראשון. "יש לנו שלושה ילדים ולא ידעתי את מי לקחת קודם", סיפרה. "הרמתי את התינוקת שהיא בת שלושה שבועות ועל הדרך הערתי גם את הבן הבכור שלי. ואז התחלנו לרוץ, בעלי עם הילדה, הבן שלי רץ לבד ואני עם התינוקת. לקראת סוף המדרגות החלקתי כשהילדה בידיים שלי. הצלחתי לתפוס אותה, היא לא נשמטה לי מהידיים אבל קיבלנו מכה בראש מהמדרגה. הנחתי אותה בעגלה".

לפני זמן קצר, זוהו שלושה שיגורי פצצות מרגמה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. כתוצאה מהשיגורים הופעלו התרעות ביישומון בשטחים פתוחים בלבד.

לדברי האם, לאחר המקרה הייתה מבולבלת ומעורפלת. "ממש פחדתי על הילדה כי שמעתי שהיא קיבלה מכה חזקה וזאת מדרגת בטון ואמרתי לבעלי להזמין אמבולנס. בסורוקה הכניסו אותה לחדר טראומה והתברר שהיא סובלת משבר בגולגולת אבל היא תהיה בסדר. היום כבר ראו שאין שינוי לרעה וזה טוב. המזל הגדול שהיא לא תזכור מזה כלום".

צוותי מד"א שהגיעו למקום פינו את האם והתינוקת לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שהודיע הבוקר כי חל שיפור במצבה והוא מוגדר יציב. "כשהגענו למקום, ראינו תינוקת כבת שלושה שבועות בזרועות אביה, היא הייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש", סיפרו הפארמדיקים של מד"א, נתנאל יאמין ואלכס שמיס.

"בסמוך הייתה האמא כבת 30 בהכרה מלאה וסבלה מחבלות יבשות, הענקנו להן טיפול רפואי ופינינו אותן בדחיפות לבית החולים כשמצבה של התינוקת בינוני עד קשה והאמא במצב קל. סיפרו לנו שהם נפלו במדרגות הבית כשרצו למרחב המוגן בזמן האזעקה", הוסיפו.

צה"ל תקף בעזה בתגובה לשיגורים

התרעת צבע אדום הושמעה אתמול בשדרות לאחר שזוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כששני שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בתגובה לכך, כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך הלילה שורה רחבה של יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה.

בהודעה דובר צה"ל נמסר כי הותקף אתר תת-קרקעי ליצור אמצעי לחימה וכי מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל ובלוני הנפץ שהופרחו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום, וכן בתגובה לירי הצליפה שבוצע לעבר תורן תצפית של צה"ל.

(עדכון ראשון: 13:57)

Let's block ads! (Why?)



2020-01-31 13:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzgyMDLSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment