Tuesday, January 28, 2020

החשש ביש"ע: 'תוכנית המאה' תוביל להקמת מדינה פלסטינית - מקור ראשון

החשש ביש"ע: 'תוכנית המאה' תוביל להקמת מדינה פלסטינית - מקור ראשון

שעות של דאגה עמוקה, עברו הלילה בוושינגטון על נציגי מועצת יש"ע. ראשי הרשויות הנוכחים כאן, מבקעת הירדן, בנימין, גוש עציון ואפרת, נקראו אתמול לפגישה עם נתניהו והשר יריב לוין בבלייר האוס, בית האירוח של הבית הלבן. ראש הממשלה, נאמן להבטחתו לטראמפ, אמנם לא חשף בפניהם פרטים על תכנית המאה האמורה להתפרסם בעוד שעות ספורות אך ניסה לברר איך תתקבל הודעה על מדינה פלסטינית. גם יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, נקרא לפגישה עם נתניהו, שהתקיימה בנפרד.

לאחר הפגישה עם טראמפ, נפגשו ארבעת ראשי הרשויות עם גורמים אמריקנים, ודאגתם העמיקה עוד. דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, היה מתוסכל מאוד לאחר שתי הפגישות. מדובר בבגידה בהתיישבות, אמר לנו הלילה. מההתיישבות נדרש מחיר כבד מאוד, הסביר, תמורת זריקת הכדור אל ידי הפלסטינים. "אנחנו מוטרדים מאוד. לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד. אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. אנו דורשים מראש הממשלה השרים וחברי הכנסת לא לקבל הסכם הכולל בתוכו הקמת מדינה פלסטינית בכל אופן שהוא", דברי אלחייני.

ראשי מועצת יש"ע בפגישתם עם נתניהו בושינגטון. צילום: דוברות מועצת גוש עציון

נציין כי אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן, היה קרוב מאוד לקבל ריבונות על האזור המוניציפלי שלו, אולם המחיר שעלולים אזורים אחרים ביו"ש לשלם, לא מקובל עליו.

הודעה רשמית על תחושת משבר יצאה אמנם בשם כל אנשי המועצה, אולם לא קל היה לכל השותפים להגיע אליה. ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, אמר לאחר הפגישה כי הוא בטוח "שראש הממשלה ימשיך לעמוד על העקרונות של מדינת ישראל ושל ההתיישבות". יו"ר מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר לנו כעת כי הוא דבק בעמדתו מאתמול, כי יש קודם לשמוע את הפרטים המלאים של התכנית כפי שייצאו בהודעה הרשמית, ואז להביע עליהם עמדה.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-28 12:00:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiKmh0dHBzOi8vd3d3Lm1ha29ycmlzaG9uLmNvLmlsL25ld3MvMTk5OTkzL9IBAA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment