Thursday, November 21, 2019

מנדלבליט צפוי לפרסם הערב את החלטתו בתיקי נתניהו - וואלה!

מנדלבליט צפוי לפרסם הערב את החלטתו בתיקי נתניהו - וואלה!

מנדלבליט צפוי לפרסם הערב את החלטתו בתיקי נתניהו
צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי לפרסם הערב (חמישי) בשעה 19:30 את החלטתו בנוגע להגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר ההודעה יוכל נתניהו, מתוקף היותו חבר כנסת, לבקש מהכנסת בתוך 30 יום לקבוע כי יש לו חסינות - מה שיעכב את הגשת כתב האישום בפועל. הוא צפוי למסור הערב בשעה 20:30 הצהרה במעון ראש הממשלה בירושלים.

בתיק 1000, פרשת המתנות, נתניהו חשוד כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בנוסף נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת", לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי כתב החשדות, נתניהו נחשד בתיק זה במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס. באותן שיחות השניים לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". היועמ"ש השתכנע כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא חשוד בהצעת שוחד.

מנדלבליט השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, לפחות בתקופת המגעים מול המו"ל. הוא אף קיים פעולות מסוימות, כמו פגישה עם חברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין, שבה בדק את האפשרות לקדם בתקופת בחירות חקיקה שתגביל את ישראל היום. גם כאן ייחס כתב החשדות לנתניהו עבירה של מרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי יותר ממיליארד שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי החשד, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. זהו התיק החמור מבין השלושה, ובישיבות שקיים היועמ"ש עם בכירי משרד המשפטים והפרקליטות, זהו התיק היחיד שבו הסכימו כלל הגורמים כי סעיף החשד צריך להיות שוחד.

בתחילת אוגוסט התקיימו שימועים למוזס ולאלוביץ', בעוד השימוע לנתניהו נערך בתחילת אוקטובר ונמשך ארבעה ימים. מאז, קיים מנדלבליט ישיבות מרתוניות יחד עם בכירי הפרקליטות והצוותים שעסקו בתיקים, בהן נידונו הטענות שהעלו סנגורי ראש הממשלה בשימוע. הכול כדי להגיע להכרעה במהירות האפשרית - ואכן, ההחלטה צפויה להתקבל היום, בתוך פחות מחודשיים.

בליכוד קראו לתומכים ופעילים להגיע לבית ראש הממשלה כדי להביע תמיכה בנתניהו. "זהו צו 8. מי שיכול להגיע - שיגיע עכשיו", הודיעה המפלגה. "צריכים אתכם עכשיו בבלפור. תגיעו לתמוך ולהראות לראש הממשלה שהוא לעולם לא יצעד לבד".

(עדכון ראשון: 16:18)

Let's block ads! (Why?)



2019-11-21 15:10:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjQxNjXSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment