Friday, November 29, 2019

משרד הבריאות בעזה: בן 16 נהרג מאש צה"ל בגבול הרצועה - וואלה!

משרד הבריאות בעזה: בן 16 נהרג מאש צה"ל בגבול הרצועה - וואלה!

משרד הבריאות בעזה: בן 16 נהרג מאש צה"ל בגבול הרצועה
צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הפגנות בגבול עזה - כל הפרטים

  • משרד הבריאות הפלסטיני: הרוג וחמישה פצועים מאש צה"ל
  • למרות ההודעה על ביטול ההפגנות, מאות מוחים בגבול
  • צה"ל: הטענה על הרוג נבדקת; זוהו כמה השלכות מטענים

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע היום (שישי) כי נער בן 16 נהרג מאש צה"ל סמוך לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. בנוסף לכך, נפצעו חמישה פלסטינים נוספים. ברצועה הודיעו השבוע כי ההפגנות על הגבול יבוטלו. עם זאת, מאות פלסטינים מפגינים סמוך לגדר הגבול.

דובר צה"ל מסר כי "במהלך השעה האחרונה הגיעו עשרות בודדות של מתקהלים למרחב הגדר בדרום רצועת עזה. זוהו התקרבויות לגדר, ניסיונות חבלה בה וכן מספר השלכות מטענים. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר". בצה"ל בודקים את הטענה על ההרוג הפלסטיני.

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הרג הנער. "שוב ושוב ממשלת נתניהו שולחת את הצבא לירות על נערים פלסטינים מתוך שיקולים פוליטיים גרידא", אמר כסיף. "הירי על גבול עזה הנצורה הוא טבח בלתי צודק, שאין לו דבר וחצי דבר עם ביטחון וכל מטרתו הצתת גיהנום של אלימות. אני משתתף בצער המשפחה. לא יהיו שקט וביטחון בדרום ישראל אם לא יהיו שקט וביטחון בעזה".

ההפגנה היום נערכת בתום שבוע מתוח בגבול רצועת עזה. ביום רביעי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית. זאת, בתגובה לירי הרקטות מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה מוקדם יותר. בצה"ל מסרו כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".

לאחר התקיפות אמר שר הביטחון נפתלי בנט כי "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע והוסיף כי "מי שיורה - חוטף". ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר כי "אם מישהו בעזה חושב שהוא יכול להרים את הראש אחרי מבצע 'חגורה שחורה' - הוא טועה טעות קשה". נתניהו הדגיש כי "נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו ונמשיך לשמור על ביטחון ישראל בכל החזיתות".

(עדכון ראשון: 16:32)

Let's block ads! (Why?)



2019-11-29 15:40:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjY1NzTSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment