Thursday, November 28, 2019

משפחות שכולות זועמות: שופט עליון הביע צער על מות מחבל שרצח יהודי - ישראל היום

משפחות שכולות זועמות: שופט עליון הביע צער על מות מחבל שרצח יהודי - ישראל היום

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, מחק אתמול (רביעי) עתירה של המחבל סאמי עאהד עבדאללה אבו דיאק, שחלה במחלה סופנית, אושפז בבית החולים אסף הרופא על חשבון ישראל, ומת השבוע. העתירה שנמחקה הייתה עם בקשה לקבלת טיפול רפואי. השופט אישר את מחיקת העתירה, וכתב: "הנני משתתף בצער המשפחה". 

המחבל רצח לפני 18 שנים את איליה קריביץ', שהגיע לכניסה לכפר סילת שסמוך ליישוב חומש, כדי לעשות עסקה עם אחד מערביי הכפר. אבו דיאק ארב במקום, ירה בקריביץ', ועל פי דיווחים שונים הוא גם ביצע וידוא הריגה. ארגון הטרור פת"ח לקח אחריות על הפיגוע. 

משפחות שכולות הפגינו נגד תנאי הכליאה של מחבלים // צילום ארכיון: אם תרצו

אבו דיאק שנעצר רק כשנה לאחר הרצח, הורשע בגרימת מוות בכוונה, חטיפה, ירי לעבר אנשים וניסיון רצח, בגין פעולות טרור נוספות שביצע כנגד יהודים, ונגזרו עליו שלושה מאסרי עולם. הוא ריצה 17 שנות מאסר מתוכן עד שמת. 

השופט השתתף בצער המשפחה ועורר זעם

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", מסר בתגובה: "אנו מקווים כי כבוד השופט לא התכוון לדברים שעליהם חתם, שכן מדובר בפגיעה הזויה במשפחתו של איליה קריביץ' וברגשות כלל המשפחות השכולות. 
"אנו עדים לעיתים ליחס אדיב ונדיב מידי של שופטים בבית המשפט העליון כלפי משפחות המחבלים. אנו קוראים לשופט הנדל להתנצל בפני משפחת קריביץ', שהיא הקורבן האמיתי בסיפור הזה, וכן להורות על תיקון מיידי של ההחלטה".

הם הוסיפו: "אנו לא מבינים מדוע מדינת ישראל הייתה צריכה למממן את הטיפול הרפואי של המחבל הנלוז. נמשיך להתייצב בבית המשפט העליון, ונקרא לצדק ולהחמרת הענישה נגד מחבלים ובני משפחותיהם ולהפסקת היחס האדיב כלפיהם. מי שבחר בדרך הטרור צריך להירקב בכלא עד יומו האחרון".

Let's block ads! (Why?)



2019-11-28 11:06:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzExMTI10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment