Thursday, November 28, 2019

היום המכריע במשפט הצעירה הבריטית בקפריסין - וואלה!

היום המכריע במשפט הצעירה הבריטית בקפריסין - וואלה!

פרשת המין בקפריסין: הודאת הבריטית שבדתה את האונס התקבלה, משפטה יימשך
צילום: יואב איתיאל, עריכה: שאול אדם

פרשת המין בקפריסין - עדכונים אחרונים:

  • בית המשפט בקפריסין: הודאת הצעירה בדבר אונס - קבילה
  • השופט דחה את הטענות בדבר חילוץ ההודאה תוך לחץ בלתי חוקי
  • משפטה של הצעירה בדבר בדיית תלונה יימשך
  • קרוביה של הבריטית: "כל עדי התביעה אמינים בעיני השופט ועדי ההגנה לא"

בית המשפט בקפריסין קבע היום (חמישי) כי הודאתה של הצעירה הבריטית בת ה-19, המואשמת בתלונת שווא על אונס קבוצתי בידי צעירים ישראלים באיה נאפה, קבילה. הוא דחה את הטענה בדבר הפעלת לחץ בלתי חוקי בחקירתה. השופט טען כי התנהלות משטרת קפריסין הייתה תקינה וכי הנערה נחקרה בהגינות ולא הושמה תחת לחץ.

לדברי השופט, במהלך החקירה קיימו החוקרים הפסקות, וכי הם אפשרו לה לצאת מפעם לפעם להתאוורר. לדבריו, בחדר החקירות נכחה עובדת סוציאלית, שלא דיווחה על כל דבר חריג.

בהתאם להחלטה, המשפט נגדה צפוי להימשך. התקשורת בממלכה וכן סוכנויות הידיעות הבינלאומיות ממשיכות לסקר את הדיונים בהתמדה, וכך גם בתקשורת בקפריסין. "אני תמיד אופטימית", אמרה הבוקר הצעירה לאמה בכניסה לבית המשפט. "זה תיק פשוט", אמר השופט.

בצאתם מבית המשפט תקפו קרוביה של הצעירה כי "החלטת השופט לא תאומן, הכל היה חד וחלק. כל עדי התביעה אמינים בעיניו. לכל עדי ההגנה הוא לא מאמין".

המקרה אירע בליל 17 ביולי השנה. חלק מהנערים הישראלים הודו בקיום יחסי מין עמה ובהסכמה, וחלקם הכחיש כל מעורבות באירוע. בתחילה שוחררו חמישה מ-12 הישראלים שנעצרו, זאת לאחר שמשטרת קפריסין לא מצאה די.אן.איי הקושר אותם אל המתלוננת. אחר כך שוחררו גם השאר, לאחר שבתום חקירה ארוכה, הודתה הצעירה כי כביכול בדתה את האונס כנקמה בצעירים, שצילמו אותה במהלך קיום יחסי מין ולאחר מכן הפיצו את הסרטונים.

הנערים הישראלים שוחררו עשרה ימים לאחר המקרה, ונגד הצעירה הוגש כתב אישום בגין "טרדה לציבור" על תלונת שווא - סעיף עבירה שנדיר שמעמידים בגינו לדין, בייחוד נשים שטענו כי נאנסו. על הכף עומד המוניטין של עיירת הנופש איה נאפה, המארחת מיליוני תיירים בשנה, וכן של משטרת קפריסין, שהצליחה לחלץ מהצעירה את ההודאה. לאור כל זאת, נחושה התביעה הכללית לצאת עם הרשעה.

בבית המשפט של מחוז פמגוסטה בפראלימני בו נערך משפטה, התנהל זה שלושה חדשים "משפט זוטא", כדי לקבוע האם אותה ההודאה שמסרה, המשמשת כראייה מרכזית במשפט, הינה קבילה. הליך זה מתנהל לאור העובדה שהצעירה חזרה בה כעבור כמה זמן. במהלך המשפט נרשמו גם רגעים שבהם היא התמוטטה ופרצה בבכי.

כבר יותר מארבעה חודשים חלפו מאז עזבה את ביתה לחופשת עבודה בקפריסין, בעוד הנערים הישראלים חזרו להמשך החופש הגדול ולחייהם בארץ. גם אמה של הצעירה העתיקה את חייה לאי, ומצויה לידה מאז חודש יולי. שתיהן מקוות שהמשפט כולו יסתיים עוד לפני חג המולד, ובזיכוי מהדהד שיסייע לה לשקם את חייה.

הצוות המשפטי של הצעירה כולל עורכי דין מטעם הארגון "צדק בחו"ל", וכן עורכי הדין הבריטים עו"ד לואיס פאואר, שהנו עורך דין בכיר בדרגה הבכירה של יועץ המלכה ועו"ד מייקל פולק. כמו כן, לצעירה שתי עורכות דין קפריסאיות, עו"ד ניקולטה חרלאמבידו, מומחית לזכויות אדם ועו"ד ריצה פקרי ממשרדה, מומחית למשפט פלילי.

"כמי שמכיר היטב את רשויות החקירה והמשפט בקפריסין, על הנאשמת לקבל הרשעה וכי יושת עליה עונש ראוי על מסכת הייסורים אותה העבירה הן את הנערים ואת רשויות החקירה בקפריסין", אמר עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג ארבעה מהנערים הישראלים. "אין לי אלא לגנות את הניסיון הנלוז להכפיש ולהטיל רפש על חוקרים מקצועיים שעשו את עבודתם נאמנה".


(עדכון ראשון: 05:18)

Let's block ads! (Why?)



2019-11-28 09:00:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjYzMjnSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment