Thursday, November 28, 2019

ליברמן: "אם נתניהו היה מוכן לוויתורים, יכולנו לעשות קואליציה יציבה" - ישראל היום

ליברמן: "אם נתניהו היה מוכן לוויתורים, יכולנו לעשות קואליציה יציבה" - ישראל היום

כשפחות משבועיים נותרו לחברי הכנסת להרכיב ממשלה, וברקע מאמציו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין להאיץ את המגעים להקמת ממשלה ולמנוע מערכת בחירות נוספת, יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התראיין היום (חמישי) לרדיו רק"ע של תאגיד השידור "כאן", והראה נכונות מסויימת לכינון ממשלת מיעוט, וזאת בניגוד להצהרותיו הקודמות בדבר הצורך המדיני ביטחוני בממשלת אחדות רחבה.

ליברמן הדגיש בריאיון כי אם היו נעשים מהלכים מקרבים מצד רה"מ נתניהו, היה ניתן להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות. "אם נתניהו היה מוכן ללכת לוויתורים כלשהם בשביל ישראל ביתנו בנושאי דת ומדינה, היינו יכולים לעשות קואליציה יציבה של 63 חברי כנסת", והוסיף כי "נתניהו לא מוכן, הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים".

השר דרעי ויו"ר הכנסת אדלשטיין

מוקדם יותר היום, יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נפגש עם יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי בכנסת. בפגישה בין השניים שררה אווירה טובה ועניינית, וזאת בהמשך לניסיון של אדלשטיין למנוע הליכה לבחירות נוספות.

עוד בנושא:

בסיום הפגישה אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין: "אתמול התחלנו בניסיון להוציא את המערכת הפוליטית מהקיפאון העמוק אליו היא נכנסה. השר דרעי הוא גורם חשוב מאוד באפשרות להקים ממשלת אחדות. אני מודה לו על סיועו ומחוייבותו לנושא. אזרחי ישראל לא רוצים בחירות נוספות ואסור לנבחרי הציבור לבצע את המהלך חסר האחריות הזה".

אדלשטיין במאמץ אחרון למנוע בחירות // צילום: עמי שמיר

השר אריה דרעי ויושב ראש סיעת ש"ס אמר: "אני שמח על היוזמה של יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לנסות למנוע בחירות מיותרות ולפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה. הציבור רוצה ממשלת אחדות רחבה והוא יעניש כל מי שיטרפד הקמה של ממשלה כזאת. בחירות נוספות, כמוהן כאיבוד עצמי לדעת, ואני מקווה שבימים שנותרו שני ראשי המפלגות, בנימין נתניהו ובני גנץ, יתגברו על המחלוקת ויקימו ממשלה טובה שתפעל למען עם ישראל״. 

כזכור, יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין מסר אתמול (רביעי) הצהרה מיוחדת בלשכתו, ובה הודיע על חידוש המגעים להקמת ממשלת אחדות - וזאת בכדי למנוע בחירות שלישיות. בהצהרתו אמר אדלשטיין כי הוא הזמין את צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן ללשכתו עוד באותו ערב לפגישות עמו, וזאת בתקווה לקדם הסכם בין המפלגות.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-28 12:57:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzExMTc30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment