Sunday, December 29, 2019

"דורשים מראשי הקהילה האפרו-אמריקנית לצאת נגד ההתקפות" - ישראל היום

"דורשים מראשי הקהילה האפרו-אמריקנית לצאת נגד ההתקפות" - ישראל היום

בארצות הברית ובישראל הרוחות סוערות הבוקר (ראשון) בעקבות אירוע הדקירה בניו יורק, במהלכו נדקרו 5 אנשים, ככל הנראה על רקע אנטישמי. הבוקר נכנס אדם חמוש במצ'טה לבית של הקהילה החרדית בעיר מונסי שבניו יורק, במהלך הדלקת נרות חנוכה, ופצע חמישה בני אדם – שניים מהם באורח אנוש. הדוקר עצמו נעצר והרקע לאירוע נבדק.

מושל ניו יורק, אנדרו קומו, אמר כי הוא מזועזע בעקבות דקירת המתפללים היהודים בעיירה מונסי. לדבריו, "זה היה מעשה בזוי ופחדני. הנחיתי את המשטרה לחקור את האירוע מידית, כדי שהתוקף ייתן דין וחשבון על מעשיו. אנטישמיות וקנאות מכל סוג מנוגדים לערכינו, ויש לנו אפס סובלנות לכל מעשה שנובע משנאה".

 

 

מכון שמעון ויזנטל, שראשיו קרובים לנשיא טראמפ, קוראים לו להקים צוות משימה מיוחד של ה-FBI למאבק בגל הפיגועים האנטישמים בארה״ב. בהודעה מיוחדת שפורסמה הבוקר קצר כותבים הרב מרווין האייר (שנאם בטקס ההשבעה של טראמפ) והרב אברהם קופר מראשי המכון: "מספיק ודי! יהודים צריכים לחיות את חייהם באמריקה ללא פחד. ה-FBI צריך להוביל את המאבק נגד גל פשעי השנאה. אנו גם קוראים לראשי הקהילה האפרו-אמריקנית לומר את דברה נגד גל ההתקפות״.

 

בסוף השבוע שעבר סטרה אישה אפרו-אמריקנית בת 30 לשלוש נשים בברוקלין, ובחקירתה הודתה שהרקע לאירוע היה אנטישמי. בתחילת החודש נכנס שני חברי קהילת השחורים העבריים למרכול כשר בניו ג'רזי תוך קרב יריות עם משטרת ניו ג'רזי. באירוע נהרגו שני היורים ושוטר, ושלושה אנשים שהיו במרכול. לאחר האירוע התגלו התכתבויות אנטישמיות של השניים.

 

אישה אפרו-אמריקנית תוקפת מילולית אישה יהודייה ברכבת התחתית בניו יורק

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לפיגוע השנאה שאירע הלילה בניו יורק: "אני המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים. האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה, המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו״.

 

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים-יעקב חגואל מסר בתגובה לאירוע הדקירה בניו יורק: "מחריד לראות יהודים שנפגעים באכזריות רק בגלל שהם יהודים. נדרוש מהממשל בארה"ב להגן על היהודים, לחוקק חוקים מחמירים כנגד האנטישמיות הגואה, לאכוף חוקים קיימים כנגד שנאת זרים והחשוב ביותר לחייב ללמד בכל בתי הספר תוכניות  נגד שנאת זרים".

 

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "מדובר בניסיון טבח ביהודים בדם קר בלב קהילה יהודית חמה ותוססת, שהסבה להדלקת נרות. חגי ישראל הפכו בשנה האחרונה מחגים של אור לחגים של חושך ופחד עבור יהודים ברחבי העולם, האור של חנוכה הפך לחג של שפיכות דמים. רשויות אכיפת החוק בארה"ב עושות מאמץ עצום להגן על הקהילה היהודית, אך יש לפעול בנחישות ובמלחמת חורמה אל מול העלייה האדירה והקשה של גילויי אנטישמיות קשים וכואבים".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-29 07:20:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5NTQ50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment