Tuesday, December 31, 2019

הנישוב באסדת לוויתן מתחיל הבוקר; תושבים מתפנים - וואלה!

הנישוב באסדת לוויתן מתחיל הבוקר; תושבים מתפנים - וואלה!

הרצת אסדת לוויתן החלה הבוקר; תושבים מתפנים
עריכה: עמית שמחה

לאחר עיכובים רבים, הבוקר (שלישי) החל השלב השלישי בהרצת אסדת הגז לווייתן, בה מתבצע ה"נישוב" שמטריד את תושבי האזור. המשרד להגנת הסביבה עדכן כי חברת נובל אנרג'י עמדה בכל התנאים הסביבתיים והמקצועיים של המשרד. זאת, בהמשך להודעה המוקדמת שניתנה ביום שישי. הנישוב בפועל יחל משעה 12:00. במקביל, תושבים רבים באזור השרון והכרמל המוחים על הרצת האסדה החלו להתפנות מבתיהם בשל הזיהום מהרצת האסדה, ואף מתכננים להפגין היום מול משרדי הממשלה בתל אביב במחאה על המהלך.

בהודעת המשרד להגנת הסביבה הובהר כי אין כל הנחיות מיוחדות לציבור, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה צפויה להיות נמוכה. במשרד הוסיפו כי הפעילות שמבוצעת על האסדה אינה משפיעה על שגרת החיים.

בתוך כך, מאות מתושבי הצפון שהגיעו בשיירת רכבים אל מול קריית הממשלה, מפגינים נגד החלת הפעלת אסדת הגז לוויתן. המפגינים נושאים שלטים, עליהם נכתב "די לאסדת הסרטן", וכן "גז נקי - שקר מלוכלך", "אל תרעילו אותנו". החל משעות הבוקר עזבו תושבים רבים מאזור חוף הכרמל את בתיהם מחשש לזיהום כבד בעקבות התחלת תהליך הנישוב של האסדה.

בזיכרון יעקב מושבתים בתי הספר בהחלטת ועדי ההורים ומועצות התלמידים. למרות זאת משרד החינוך הורה למורים חד משמעית להתייצב לעבודה. בנוסף, כמה בתי קפה בחוף הכרמל הודיעו כי הם לא נפתחים הבוקר בגלל הנישוב.

יעל כהן פארן, לשעבר ח"כית מטעם המחנה הדמוקרטי ותושבת אזור הצפון, אמרה במהלך נאומה בהפגנה כי "גם אני התפניתי, שתי בנותיי, פגשתי חלקכן ברכבת שהייתה מלאה. שמחה זה לא בשבילי, ההפגנה היום היא הפגנת אי אמון רחב במערכת שכשלה, שכושלת להגן עלינן, על הבריאות שלנו על הילדים שלנו, המשרד מפקיר כי הממשלה מפקירה כי יש פה אינטרסים ברורים והם מפקירים אותנו".

עמירן, תושב ממעגן מיכאל, אמר בהפגנה כי "במקום לקדם את האנרגיות המתחדשות, מקדמים את הגז שהוא חומר מזהם, בעבר הסבירו לנו שמקדמים את זה כי כל הכסף מגיע לאזרחים, עכשיו אנחנו מבינים שהטייקונים מקבלים את הכסף והתושבים מקבלים את הזיהום".

שותפות לוויתן טוענות מנגד כי גם במודל המחמיר שגזרו על עצמן ריכוז החומרים המסכנים יהיה כשישית מהתקן וכחצי או פחות מריכוזו ביום רגיל בירושלים או בתל אביב, אליה הפעילים מעודדים את התושבים להתפנות.

לקראת הרצת האסדה, האפליקציה "אויר נקי" של המשרד להגנת הסביבה קרסה, ולא עמדה בעומס דווקא בשעה כשאלפי תושבי זכרון יעקב ומישור החוף מבקשים לבדוק את איכות האוויר במהלך נישוב אסדת הגז לוויתן. "אכן, אנו מטפלים מול הספק". אמרו במשרד להגנת הסביבה: "כל התוצאות בזמן אמת נמצאות באתר המשרד, במערך ניטור אוויר ארצי ומשדרות אונליין".

(עדכון ראשון: 07:05)

Let's block ads! (Why?)



2019-12-31 08:49:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzIyODfSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment