Sunday, December 29, 2019

בכפוף לשימוע: אישום נגד בכירים ב"רמי לוי" - ישראל היום

בכפוף לשימוע: אישום נגד בכירים ב"רמי לוי" - ישראל היום

כתב אישום יוגש בכפוף לשימוע נגד מנהלים בכירים ב"רמי לוי תקשורת" וב"רמי לוי שיווק השקמה" שחשודים  כי ניצלו לטובתם את תכונות המעקב והאיכון ברשת הסלולרית של החברה, לצורך מעקב אחר אנשים וגורמים שונים - בחברה ומחוצה לה כך הודיעה היום (ראשון) הפרקליטות. בכך, ניצלו המנהלים לרעה את האפשרויות הטכנולוגיות שניתנו ל"רמי לוי תקשורת" על ידי פלאפון, שמארחת על תדריה את "רמי לוי תקשורת", ועברו על חוק הפרטיות.

 

החשודים בביצוע העבירות הם: מנהל "רמי לוי תקשורת", אופיר אטיאס; שלמה ג'וליאן, אחראי אבטחה בחברה; שמואל לוי, סמנכ"ל בחברת "רמי לוי שיווק השקמה בע"מ"; ואפרים יהודאי קב"ט ראשי בחברת "רמי לוי שיווק השקמה בע"מ".

 

בשנת 2011 קיבלה "רמי לוי" רישיון ממשרד התקשורת למתן שירותי רדיו טלפון נייד. החברה  התקשרה עם חברת פלאפון תקשורת, וקיבלה ממנה גישה למערכות הפעלה שונות של פלאפון, בין היתר למערכת המתעדת נתוני תקשורת ומאפשרת להפיק פלטי שיחות ואיכוני מיקום. המערכת נועדה לשימושן של חברות תקשורת לצורך מניעת הונאות, ולמטרה זו בלבד.

 

על פי החשד, בין השנים 2011-2016 ביצעו בכירים ב"רמי לוי" מאות בדיקות במערכת, בניגוד למטרת מאגר המידע. לפי החשד הבכירים החשודים ניצלו לרעה את המערכת על מנת להתחקות, לבלוש ולחקור אודות אנשים, עובדי החברה ושאינם עובדי החברה, בלא ידיעתם או הסכמתם ותוך פגיעה קשה בפרטיותם. זאת עשו החשודים לצרכים שונים – אישיים ועסקיים, בהזדמנויות רבות ושונות, באופן שהפך לדפוס פעולה חוזר לבירור עניינים שונים שאותם ביקשה הנהלת החברה או ביקשו הם לברר באמצעות מאגר הנתונים שהופקד בידם.

 

כך למשל, בשנת 2013, על רקע פריצה לביתו של אופיר אטיאס ועל מנת לאתר חשודים בביצועה, ערך ג'וליאן, לבקשתו של אטיאס, בדיקות במערכת על מספרי הטלפון של אנשים שונים. במקרה אחר ביצע ג'וליאן בדיקה במערכת על  מספרו של אדם, בשל תביעה קטנה שהגיש כנגד חברת "רמי לוי". במקרה נוסף, ביצע ג'וליאן בדיקות במערכת על מספרם של עיתונאים, על רקע כתבה שלילית שפרסמו על החברה. בדיקות נוספות נעשו לעובדי חברת בת של "רמי לוי" על רקע חשד להקמת ועד עובדים.

 

בפרקליטות מציינים כי הבדיקות המופיעות בכתב החשדות נערכו שלא למטרה לשמה הוקם המאגר ושבגינה נמסר המידע, ומבלי שהתקבלה הסכמתם של הנבדקים.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-29 09:21:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5NTkx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment