Saturday, December 28, 2019

דיווח: כך איראן הסתירה העברת טילים בליסטיים לידי המיליציות בעיראק - ישראל היום

דיווח: כך איראן הסתירה העברת טילים בליסטיים לידי המיליציות בעיראק - ישראל היום

איראן עושה שימוש במשאיות אזרחיות ואתרים הומי אדם בבירה העיראקי תעל מנת למנוע פגיעה בטילים ארוכי טווח שהעבירה לידי המיליציות השיעיות במדינה, כך חשף אתמול ערוץ הטלווזיה בשפה הערבית "אלחורה".

הדיווח הופיע ברשת הטלווזיה, הפועלת מארצות הברית, מגיע מסדרה של ציטוטים של בכיר במשרד הפנים העיראקי. על פי המקור, חג'י חמיד, עוזרו של קאסים סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, הורה לאנשי המיליציה השיעית "גדודי חיבאללה" לרוקן את מחסני הטילים שהעבירה להם טהרן מחשש לתקיפה אווירית.

על פי המקור, הטילים העומסו על מכולות ולאחר מכן על משאיות. המשאיות הוצבו בנקודות הומות אדם בבירה בגדד, בהן כיכרות מרכזיים ובאזור הירוק, רובע הממשל העיראקי, והוזזו לעיתים תכופות על מנת למנוע זיהוי. 

עוד דיווחה הרשת כי על פי המקור, איראן שלחה טילים נוספים לגדודי חיזבאללה  תוך כדי שינוע  מאגר הטילים עם ההוראה המפורשת לשמור עליהן על מנת לשגרם לבסיסים אמריקניים בעיראק וברחבי המזרח התיכון במקרה הצורך. 

בחודש שעבר דייח ה"ניור יורק טיימס" האמריקני כי איראן מנצלת זה זמן רב את הכאוס הפוליטי בעיראק על מנת להעביר כמות גדולה של טילים בליסטיים לידי הארגונים הנאמנים לה, המיליציות השיעיות, במטרה להגדיל את טווח ירי הטילים שלה עצמה ולמנוע קישור ישיר של מתקפות טילים אליה. 

הרוג במתקפת טילים על בסיס אמריקני 

קבלן מארצות הברית נהרג וחיילים עיראקים ואמריקנים נפגעו אמש במהלך הפצצה של 30 טילים על בסיס של צבא ארצות הברית בעיר קירקוק בעיראק. כך צוטטו גורמים רשמיים בארצות הברית בדיווח של סוכנות הידיעות AP. הפנטגון אישר את הדיווחים הרבים, שזרמו במהלך הלילה. בשלב זה לא ידוע על מספר הפצועים או על מצבם הרפואי. 

לפי הדיווחים השונים, הטיל פגע בבסיס עיראקי בעיר הצפונית, שאירח כוחות קואליציה אמריקניים בסביבות השעה שבע בערב. אם מיליציה שיעית פרו-איראנית עומדת מאחורי הפעולה, בארצות הברית יקום לחץ גדול להגיב.

לדברי חוקר אמריקני שצוטט בכלי התקשורת, ייתכן ומשמעות התקיפה היא שכוחות פרו-איראניים לא נרתעים כלל מלפגוע בחיילים אמריקנים או מהאיום למבצע של ארצות הברית במדינה. 

התגובה האמריקנית , לפי ההערכות, עשויה להיות ביצור הבסיסים, בנוסף לתקיפה נגד הקבוצות שעמדו מאחורי הרג הקבלן. לפי הצהרה רשמית בארצות הברית, כוחות הביטחון העיראקיים יובילו את התגובה ואת חקירת האירוע. עוד נמסר כי מידע נוסף ישוחרר בהמשך לאיסוף הממצאים. 

Let's block ads! (Why?)



2019-12-28 16:33:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5NDIx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment