Tuesday, December 31, 2019

החל הדיון בבג"ץ | נתניהו כשיר לקבל מנדט להרכבת הממשלה? - ערוץ 7

החל הדיון בבג"ץ | נתניהו כשיר לקבל מנדט להרכבת הממשלה? - ערוץ 7

שופטי בג"ץ נכנסים לאולם

שופטי בג''ץ דנים הבוקר (שלישי) בעתירה המבקשת לקבוע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יכול לקבל מנדט להרכבת ממשלה לאחר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום.

בדיון משתתפים נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט עוזי פוגלמן. מחוץ לבית המשפט מפגינים עשרות מתומכי נתניהו.

הנשיאה חיות אמרה כי ''אין הוראת חוק שמונעת מנתניהו להתמודד. הבחירות יתקיימו. אחרי הבחירות הנשיא יצטרך להפעיל את סמכותו. יש צומת שבה הנשיא יצטרך להחליט - למה לדון עכשיו ולא בצומת הבאה?".

בתחילת הדיון אמרה חיות: "אנחנו נדון בשאלה האם בית המשפט או היועמ"ש בכלל צריכים להכריע בנקודת הזמן הנוכחית בעתירות הללו''.

עו"ד דפנה הולץ לכנר, שמייצגת את 67 העותרים, טענה כי הם ''אזרחים ואזרחיות עתירי זכויות, שאוהבים את מדינת ישראל ודואגים לה''.

תומכי נתניהו מפגינים מחוץ לעליון: גונבים לנו את הדמוקרטיה

הולץ לכנר תיארה את העבירות בכתבי האישום נגד נתניהו, והדגישה את העובדה שאת המעשים הוא ביצע בזמן כהונתו ובמסגרת כהונתו.

''צריך להכריע בזה דווקא עכשיו כי הרכבת כבר יצאה מהתחנה. אנחנו בעיצומה של מערכת בחירות. כל אזרח זכאי לדעת מה המצב המשפטי", אמרה הולץ לכנר וטענה כי ''אי קבלת החלטה לגופו של עניין במקרה הזה הקיצוני כל כך תאיין את כל הפסיקות הקודמות''.

''זה הרגע להכריע עם הנזקים הנמוכים ביותר לחברה", טענה הולץ לכנר. ''זה גם הזמן המתאים ביותר מבחינת השמירה על רצון הבוחר. יש פה אדם שמנסה להימלט מאימת הדין. המדינה נגררת במשך שנה מבחירות לבחירות בשל חוסר הוודאות המשפטית. מה אנחנו כבר מבקשים מכבודכם?''.

ראש הממשלה נתניהו: ביהמ"ש לא יפול למלכודת נגד רצון העם

טוען....


Let's block ads! (Why?)



2019-12-31 07:08:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmlubi5jby5pbC9OZXdzL05ld3MuYXNweC80MjI4MTnSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment