Sunday, December 29, 2019

בכירים בליכוד מעריכים: "קמפיין חיובי בבחירות יביא ל-61 מנדטים ללא תלות בליברמן" - ישראל היום

בכירים בליכוד מעריכים: "קמפיין חיובי בבחירות יביא ל-61 מנדטים ללא תלות בליברמן" - ישראל היום

הניצחון בפריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו מעודד את אנשי הליכוד ואת קרוביו של נתניהו, שם מאמינים כי הירידה לשטח עם קמפיין חיובי, שלא יתקוף את היריבים הפוליטיים, יכולה להביא אותם ל־61 המנדטים המבוקשים - ללא אביגדור ליברמן או שותפים נוספים.

היום יתכנסו כל אנשי הליכוד לאירוע הדלקת נרות בתל אביב, שבו צפוי רה"מ לחבק את גדעון סער ולקרוא לו לעבוד עם הליכוד כדי לנצח בבחירות הכלליות. בד בבד, במפלגה מעריכים כי נתניהו ימנה את ישראל כץ לתפקיד יו"ר מטה הבחירות של המפלגה אחרי שזה היה בתפקיד דומה בפריימריז. כחלק מהרצון לחזק את עבודת השטח יחולקו השרים והח"כים לאזורים ברחבי המדינה, אשר להם יהיו אחראים.

נתניהו: "התגברנו על מפיצי השקרים" // צילום: משה בן שמחון

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר ל"ישראל היום" כי "הפריימריז היו אינדיקציה מעולה כיצד מנצחים מערכת בחירות ואיך מתחזקים לקראת הבחירות הכלליות, נקטנו שתי אסטרטגיות ברורות מאוד: הרבה מאוד שטח, מה שהעיר את הצד שלנו, ונוסף על כך, לא תקפנו את היריב וכמעט התעלמנו מקיומו. ראינו בתוצאות הפריימריז שזה הוריד את ההתלהבות בצד השני".

לדבריו, "משוואת המנדטים כרגע בעייתית, שם המשחק הוא אחוזי הצבעה. אנחנו צריכים לייצר מצב שבמסגרתו הגוש שלנו מגיע להצביע באחוזים גבוהים יותר - באמצעות עבודת השטח. ובנוגע לצד השני, צריך להתעלם מקיומו". 

עוד בנושא:

הוא מוסיף כי "האסטרטגיה שעבדה בפריימריז - שטח פלוס קמפיין חיובי פלוס התעלמות מהצד השני - יכולה לעבוד גם בבחירות הכלליות. אנחנו צריכים 200 אלף מצביעים יותר אצלנו ו־100 אלף פחות מצביעים אצלם, ואז יש 61 ואפילו יותר".

הוא מעריך כי "עוצמה יהודית, הבית היהודי והאיחוד הלאומי יתכנסו בסוף למפלגה שתעבור את אחוז החסימה, הימין החדש עושים עבודה לא רעה ויכולים להתרומם לחמישה או לשישה מנדטים, החרדים יכולים לשמור על כוחם, נשאר לראות שהליכוד שומר והשמאל יורד. אני לא מאמין שתהיה מדיניות של שתיית מנדטים בתוך המחנה, זו שגיאה".

מנגד, בכחול לבן ניצלו את ניצחונו של נתניהו בליכוד לתעמולת בחירות. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כתב כי "אזרחי ישראל, כפי שזה נראה - את הליכוד ימשיך להוביל הנאשם נתניהו, שמוביל את מדינת ישראל בדרך השחיתות. התנועה של ז'בוטינסקי ובגין, שדיברו על עליונות המשפט, בחרה במנהיג עם שלושה כתבי אישום, שמבקש למוטט את שלטון החוק ולהשיג לעצמו חסינות אישית, במקום לעסוק במה שחשוב לאזרחי ישראל".

פרץ: "הליכוד מנותק"

גנץ הוסיף כי "הבחירות האלו מחייבות אותנו להציב תמונת מראה ל'מפלגת נתניהו' ולבחור באחדות, ממלכתיות ופיוס פנימי".

ח"כ משה (בוגי) יעלון הצטרף לקו המסרים של גנץ. "בליכוד קברו סופית את חזונם של ז'בוטינסקי ובגין", תקף יעלון, "היכן התנועה המפוארת שהתהדרה בטוהר מידות, בדמוקרטיה, שגם מנהיגיה אינם מעל החוק, מול מפלגה שהמליכה הלילה נאשם בפלילים? אוי לבושה".

השר אופיר אקוניס תקף בחזרה את גנץ וכחול לבן. "ראיתי סרטון של יו"ר כחול לבן, אדם במפלגה טוטליטרית שמטיף לנו על דמוקרטיה, איזו חוצפה", אמר אקוניס, שהוסיף כי "קודם שיעשה דמוקרטיה בכחול לבן, ביש עתיד, בתל"ם, אחר כך שיבוא אלינו בטענות. זו ציניות פוליטית וזו צביעות איומה".

מי שהצטרף למתקפת השמאל הוא יו"ר העבודה־גשר ח"כ עמיר פרץ. "תוצאות הפריימריז בליכוד מראות על ניתוק הליכוד מהעם", תקף פרץ, לראשות התנועה העממית והממלכתית שהוביל מנחם בגין, נבחר אדם המואשם בשלושה כתבי אישום חמורים".

בהכנת הידיעה השתתפה דניאל רוט־אבנרי

Let's block ads! (Why?)



2019-12-29 09:46:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5NTY30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment