Sunday, December 29, 2019

בהלת השפעת: פחות מ-78 אלף מנות חיסון בקופות החולים - וואלה!

בהלת השפעת: פחות מ-78 אלף מנות חיסון בקופות החולים - וואלה!

בהלת השפעת: פחות מ-78 אלף מנות חיסון נותרו בקופות החולים

פחות מ-78 אלף מנות חיסון לשפעת נותרו בקופות החולים - כך עולה היום (ראשון) מבדיקת וואלה! NEWS. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 20% מהאוכלוסייה התחסנה למחלה, זינוק של 4% בתוך שבוע בלבד. מדובר בנתון גבוה מזה שנרשם בשנתיים הקודמות, וזאת לאחר ירידה שנרשמה עד כה בכמות המתחסנים.

באשר לכמות החיסונים הנותרת, דווקא בקופת החולים הגדולה, כללית, בה מבוטחים כ-4.5 מיליון בני אדם, נותרו 15 אלף מנות חיסון בלבד. במכבי שירותי בריאות נותרו 20 אלף חיסונים, בקופת חולים מאוחדת 23 אלף ובלאומית - 20 אלף מנות חיסון. בעקבות המחסור הזמינו קופות החולים מלאי נוסף של חיסונים, אולם לא ברור מתי בדיוק יגיע, והאם המלאי הקיים יסתיים עד אז.

את העלייה בשיעור המתחסנים ניתן לראות בעיקר באוכלוסייה הכי פחות פגיעה - בני שש עד 59 ללא מחלות כרוניות. השנה התחסנו 19% מאוכלוסייה זו, לעומת 16.7% בשנה שעברה ו-18% לפני שנתיים. דווקא בקרב חולים כרוניים מתחת לגיל 65 נרשמה ירידה בכמות המתחסנים - 28.6% בשנה הנוכחית לעומת 33.8% ב-2018 ו-37.9% ב-2017. בקרב בני 65 ומעלה, שיעור המתחסנים דומה לשנה שעברה ועומד על 56.3%, ירידה מ-2017 - אז הנתון עמד על 58.4%.

עדי מנדל, תושבת קריית אונו שהגיעה הבוקר להתחסן בסניף קופת החולים מכבי בעיר, סיימה את ביקורה באכזבה. היא הסבירה כי נמנעה עד כה מלהתחסן, אולם הפרסומים האחרונים אודות תמותת חולים הובילו אותה לעשות זאת. "הבנתי שהשפעת הזו מסוכנת יותר מאחרות", אמרה. "מעולם לא התחסנתי, אבל העדפתי לא לסיים את החורף במיון, והחלטתי להתחסן".

בן זוגה של מנדל, המבוטח בקופת חולים מאוחדת - לה סניף צמוד - המתין הבוקר "רק" 50 דקות בתור, אולם במכבי המצב היה שונה לחלוטין. "הסניף שלו היה פחות עמוס, אבל בסניף שלי היה מפוצץ, עמוס מאוד", סיפרה מנדל. "היה תור גם לקבלת מספר, ולאחר מכן ראיתי שיש 200 איש לפני. הגעתי ב-9:00 בבוקר, והייתה אישה שחיכתה מ-7:50. החלטתי שאני לא מחכה יותר משעה לחיסון. פחדתי גם לחכות סתם ואז שיגידו שאין יותר חיסונים במלאי".

"אני לא מחוסנת ונורא רוצה להתחסן. זה מטורף שצריך לחכות שעה בשביל חיסון. זה כל כך אלמנטרי, למה לא פותחים עוד עמדות? מפחיד אותי מאוד להיכנס לבית חולים בישראל בחורף. זה סיוט שאתה לא יודע איך תצא ממנו", שיתפה.

בהלת החיסונים לשפעת החלה בשבוע שעבר, כשנודע דבר מותם של שלושה חולים שמחלתם הסתבכה. בעקבות כך, הגיעו לקופות החולים מאות אלפי בני אדם בבקשה להתחסן, אולם המלאי בסניפים השונים אוזל מדי יום, ורבים מהמבוטחים - שנאצלים לחכות בתורים ארוכים - נאלצים להגיע בשנית ביום אחר.

שילוב ירקות בתפריט ושתייה מרובה: כך תילחמו בשפעת

באשר לאלה שלא הצליחו להתחסן עד כה, ישנן מספר דרכים נוספות לצמצם את הסיכוי לתחלואה בשפעת. לדברי ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת משפחה של שירותי בריאות כללית, שילוב בתפריט היומי של שלל ירקות ופירות מכל הצבעים מסייע לפעילות התקינה של מערכת החיסון. כך, יש לנסות לשלב פירות המכילים ויטמין C, כמו פירות הדר, תותים, קיווי, פלפל ועגבנייה. בנוסף לכך, מומלץ לצרוך שמנים צמחיים, אגוזים ובשרים העשירים בוויטמין E, בטטה גזר ודלעת העשירים בבטא-קרוטן ואבץ המצוי בבשר בקר רה ובקטניות.

לדברי ד"ר פלורנטין, יש לשים דגש על שתייה מרובה. "חשוב מאוד לא לשכוח לשתות", הוסיפה. "מים חשובים לוויסות הטמפרטורה של הגוף, ולכן טמפרטורה נמוכה מעלה את דרישות הנוזלים בדיוק כמו במזג אוויר חם. בנוסף, אוויר מחומם ויבש שנוצר מחימום על ידי מפזרי חום ומזגנים, עלול לגרום לעור לאבד מים דרך אידוי, כך שהצורך של הגוף בנוזלים לא נעלם. כאשר הגוף עובד חזק כדי להילחם בהתקררות, הוא מנצל יותר נוזלים".

בנוסף, לדבריה מומלץ לבצע פעילות גופנית, המסייעת לתפקוד תקין של מערכת החיסון. "בימים גשומים וסוערים אפשר לחרוג מהרגיל ולבצע פעילות שונה תחת סביבה מקורה, למשל בבית בהדרכת קלטת או שימוש במכשירי כושר ביתיים, בחדר המדרגות, או בחדר כושר", אמרה.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-29 14:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzIwMzTSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment