Monday, December 30, 2019

מאסר ומיליון שקל קנס לנותן השוחד לפואד - ישראל היום

מאסר ומיליון שקל קנס לנותן השוחד לפואד - ישראל היום

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב בני שגיא גזר היום 14 חודשי מאסר וקנס בסך מיליון שקלים על איש העסקים אברהם נניקשווילי, שהורשע בהלבנת הון ומתן שוחד לשר לשעבר בנימין ("פואד") בן אליעזר ז"ל. בנוסף, ספג נניקשווילי 6 חודשי מאסר על תנאי. כך הגיעה לסיומה הפרשה הסבוכה, שלוש שנים לאחר מותו של בן אליעזר. השופט בני שגיא תיאר בנימוקי העונש כי "המקרה העומד הוא ייחודי ויוצא דופן, ולא ניתן להשקיף עליו במשקפיים הרגילים שנבחנות בסוגיית שוחד בין אזרחים לעובדי ציבור".

צילום: אבי כהן

נניקשווילי הורשע על ידי השופט שגיא, כי העברת 1.5 מיליון שקל אותם העביר לבן אליעזר הייתה מתוך מודעות כי הם ניתנים למטרה פסולה על אף החברות בין השניים ובן אליעזר סייע לננקשווילי בענייניו הפרטיים והעסקיים. "החלטת הנאשם בדבר העברת הכסף לבן אליעזר הושפעה מהקשר שנוצר בניהם ומאופיו ונדיבותו של הנאשם, אך לא הונעה בלעדית מכך - היה גם אינטרס כלכלי. הועבר סכום עצום לבן אליעזר וזה יצר מחוייבות עצומה ואינדיקציה של מטרה פסולה", כתב השופט בהכרעת הדין והוסיף כי העברת הכסף התאפיינה במגמת של הסתרה וההלוואה שניתנה לבן אליעזר מעולם לא הוחזרה וגם לא נדרשה.

על פי האישום שהוגש נגד נניקשווילי הוא הכיר את בן אליעזר במהלך כהונתו כשר התשתיות דרך שותפו - ג'קי בן זקן. בכתב האישום צוין כי בן אליעזר הבין כי יוכל להפיק רווח חומרי מקשריו עם נניקשווילי ומנגד נניקשווילי זיהה את יכולתו של בן אליעזר שכיהן כשר בכיר ובתפקידים בעלי השפעה במשק הישראלי, להשתמש בסמכותו ובהשפעתו במסגרת תפקידיו הציבוריים כדי לסייע לו בקידום עסקיו.

סופה של פרשה סבוכה // צילום: פול

עוד עלה מכתב האישום כי בן אליעזר ומנהלת לשכתו איילת אזולאי, פעלו לטובת קבלת החלטות המיטיבות עם חברת שמן שבבעלות נניקשווילי ובן-זקן. זאת בתמורה ל-400 אלף דולר שקיבל מנניקשווילי. סכום שאומנם הוגדר כהלוואה בעת שניתן בשנת 2011, אך הוא מעולם לא הוחזר והכספים שימשו את בן אליעזר לצורך רכישת דירת יוקרה בשכונת עג'מי ביפו.

השופט בני שגיא, לא קיבל את טענת נניקשווילי כי הכספים ניתנו לבן אליעזר כהלוואה חברית כדי לסייע לו לאור מצבו הבריאותי. "במקרה דנן, מדובר בקשר קצר באופן יחסי (כשלוש שנים עד מועד העברת הכסף), שאינו תולדה של ילדות משותפת, חוויות משותפות, דרך חיים דומה, או אירוע יוצא דופן שהתרחש וחיבר את השניים לעד. השניים, ש-24 שנים מפרידות ביניהם, לא שירתו יחד בצבא, לא עבדו מעולם באותו מקום, לא החזיקו בחברים משותפים, לא בילו יחדיו (למעט ארוחות ספורות או במסגרת אירוע יום הולדת לבן אליעזר) ולא ניתן היה להצביע על חוויות משפחתיות משותפות שחלקו", כתב השופט שגיא בהכרעת הדין.

הנאשם טען כי הרגיש קרבה לבן אליעזר ראה בו דמות אייקונית הושפע מההילה של בן אליעזר. המניע הפסול לא הייתה הדומיננטי בהעברת הכסף, וזה נלמד גם מהכסף שעבר. היוזמה להעברת הכסף הייתה של בן אליעזר, לדבריו, בשל מצבו הרפואי.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-30 07:09:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5ODcz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment