Friday, October 25, 2019

תוך שעות: שלושה הרוגים בתאונות דרכים - ישראל היום

תוך שעות: שלושה הרוגים בתאונות דרכים - ישראל היום

הקטל בדרכים שוב גובה קורבנות. רוכב אופנוע בן 30 נהרג בהתנגשות עם רכב פרטי ברחוב אשר וינר בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשלושה פצועים קל ששהו ברכב הפרטי, בהם שני ילדים, שפונו מאוחר יותר לבית החולים שערי צדק בעיר. 

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א, יוסף חיים ישראלי, סיפר: "רוכב האופנוע שכב במרחק גדול מזירת התאונה. פרמדיק ורופאה מתנדבי מד"א שהיו במקום, ראו את התרחשות התאונה ומיהרו להגיש לו טיפול רפואי, אך הוא היה ללא סימני חיים וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה, ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום. בנוסף, גבר ושני ילדים שהיו ברכב הפרטי פונו על ידינו לבית החולים כשמצבם קל״.

צעיר בן 25 נהרג בתאונה באיילון צפון // צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בתאונה נוספת הבוקר, נהרג צעיר בן 25 מפגיעת רכב חולף בכביש 20, ממחלף חוף השרון לכיוון מחלף שמריהו לצפון. מחקירה ראשונית עולה שההרוג נתקע עם הרכב בצד הכביש. הוא יצא מהרכב כדי לבדוק את התקלה, ונפגע מרכב. המשטרה בודקת את נסיבות התאונה.

פרמדיק אלעד דרעי סיפר: "על הנתיב הימני של הכביש שכב פצוע, גבר בשנות ה-20 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלות בכל חלקי גופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני משטרת ישראל, עולה כי בכל שנה מתרחשות בממוצע 63 תאונות דרכים בשולי הכביש שבהן נפגעים 120 בני אדם בממוצע, שישה נהרגים  ו-21 נפצעים קשה.

עוד בנושא: 

בתאונת דרכים קשה נוספת, רוכב אופניים בן 14 נהרג מפגיעת רכב בכביש 8544 בין תובל לדיר אל אסד, סמוך לכרמיאל שבגליל. הנער נפצע תחילה אנוש, וצוותי מד"א פינו אותו לבית החולים נהריה תוך פעולות החייאה, אף לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שניים מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו גם הם לבית החולים. 

פראמדיק מד"א מיכאל בביונשוב סיפר כי "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הנער שרכב על האופניים החשמליים שכב על סלעים בתחתית המדרון, במרחק של כ-30 מטרים מהאופניים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. תוך כדי חילוץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים. שניים מנוסעי הרכב שהדרדר לתעלה והתהפך על צידו טופלו בשטח ופונו לבית החולים כשמצבם קל".

זירת תאונת הקורקינט החשמלי ברמת גן // צילום: איחוד הצלה

בתאונת קורקינט חשמלי, גבר כבן 50 נפצע קשה במהלך רכיבה ברחוב אלוף שדה פינת בן צבי ברמת גן. עוברי אורח שעברו במקום איתרו את הפצוע שוכב ללא הכרה והזעיקו את כוחות ההצלה. צוותי מד"א העניקו לו סיוע רפואי ופינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר. 

יוסף חיים בן ציון סגן ראש סניף איחוד הצלה ברמת גן מדווח מהזירה: "הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני בזירת האירוע ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהוא סובל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון". 

רוכב אופנוע בן 57 נפצע בינוני בתאונה שאירעה היום בצהריים לאחר שהחליק בכביש 40 ממדרשת בן גוריון לכיוון דרום. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנה נהרגו 268 בני אדם בתאונות דרכים, בהשוואה ל-238 בני אדם בתקופה המקבילה אשתקד.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-25 11:28:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAxNTIz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment