Wednesday, October 30, 2019

התגלה אוצר דאעש בשווי עשרות מיליונים - ישראל היום

התגלה אוצר דאעש בשווי עשרות מיליונים - ישראל היום

דאעש היה עד לאחרונה ארגון הטרור העשיר ביותר בעולם, כשבחזקתו היו רווחים ממכירת נפט, מסחר בבני אדם וממיסים שגבו מתושבים שהתגוררו בשטחים שעליהם השתלט הארגון.

עם זאת, לאחר שקיעת הארגון, חלק מנכסי הארגון נשכחו ונותרו מאחור. לאחרונה, גילו רועי צאן בעיראק מצבור אוצרות של ארגון הטרור הרצחני דאעש. המצבור הכיל שטרות רבים ומתכות מסוג זהב וכסף בשווי המוערך ביותר מ-25 מיליון דולרים. 

עוד בנושא:

ערוץ אל-ערביה דיווח כי מוחמד עלי סאג'ת, גיסו של מנהיג דאעש שחוסל, שנעצר לפני חודשיים על ידי המודיעין העיראקי, חשף במהלך ראיון בלעדי כיצד אנשי הארגון החביאו את אוצרותיהם במחוז אל-ענבר בעיראק, אוצרות שנמצאו בחלוף הזמן על ידי רועי צאן.

מנהיג דאעש שחוסל, אבו באכר אל-בגדדי // צילום רויטרס
 

בשיאו, היה ארגון הטרור הרצחני פרוס בשטחים נרחבים ממערב סוריה ועד למזרח עיראק. הארגון הרוויח באותה העת מיליארדי דולרים והיה משלם ללוחמיו משכורות בין 1,400-300 דולרים. 

סאג'ת חשף פרטים נוספים במהלך הראיון על ימיו האחרונים של אבו באכר אל-בגדדי. ראש הארגון התגורר בנוחות יחסית לטענתו של סאג'ת במנהרה תת קרקעית באורך של שמונה מטרים וברוחב של שישה מטרים. במנהרה הייתה לאל-בגדדי תאורה וספרייה מלאה בספרי דת. לטענת סאג'ת, אל-בגדדי היה משוכנע שמקום המסתור שלו לא יתגלה לעולם.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-30 09:41:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAyODIz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment