Sunday, October 27, 2019

בדיקת הדנ"א, השת"פ הכורדי וההגעה אל היעד: פרטים חדשים מחיסול אל בגדדי - ישראל היום

בדיקת הדנ"א, השת"פ הכורדי וההגעה אל היעד: פרטים חדשים מחיסול אל בגדדי - ישראל היום

כלי תקשורת בארצות הברית פרסמו הבוקר (ראשון) כי מנהיג ארגון דאעש, אבו באכר אל בגדדי, אכן חוסל בפעולה צבאית אמריקנית הבוקר סמוך לגבול הטורקי בסוריה. 

מפקד הכוחות הכורדים בצפון מזרח סוריה, הגנרל מזלום, אמר כי החיסול התאפשר בשל מידע קריטי שהעבירו הכורדים לידי האמריקנים. גם בכיר עיראקי טען כי מידע שהוצא מאסירי דאעש אפשר לאמריקנים לעלו תעל מיקומו של רב המחבלים.

רשת הטלווזיה אל מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, טענה כי המבצע לחיסולו של אל בגדדי נדחה מספר פעמים בשל העובדה שהיו נשים וילדים בסביבתו של מנהיג ארגון הטרור. עוד דווח ברשת כי ירי כבד של אנשי דאעש לעבר המסוקים האמריקנים גרם לפעולה להתארך וכי היא נמשכה למעלה מארבע שעות. 

רשת פוקס ניוז האמריקנית דיווחה כי כוחות של צבא ארצות הברית חיסלו את מנהיג המדינה האסלאמית סמוך לאידליב בצפון-מערב סוריה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ במהלך הלילה: "משהו גדול מאוד קרה", כשהוא רומז ככל הנראה על הפעולה בסוריה. בכיר בבית הלבן אישר לרשת "פוקס ניוז" את הדיווח כי מדובר בחיסול אל בגדדי. הנשיא טראמפ צפוי למסור הצהרה דרמטית בשעה 15:00 (שעון ישראל), כך נמסר מהבית הלבן.

הטלווזיה העיראקית פרסמה כי צבא עיראק תרם באופן משמעותי למידע המודיעיני שהביא לחיסולו של אל בגדדי וכי בקרוב תפרסם דוברות הצבא סרטון הקשור בחיסולו של רב המחבלים. 

על פי דיווחים בכלי התקשורת בסורי, החיסול התרחש בעיירה ברישה, הנמצאת מערבית לעיר חלב, העיר השנייה בגודלה במדינה, בשטח הנשלט על ידי ארגוני המורדים. 

גורם טורקי בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אל בגדדי הגיע לנקודה בה חוסל 48 שעות קודם לכן וכי שיתוף פעולה מודיעני של טורקיה הוא שאיפשר את הפעולה האמריקנית. 

בווידאו שפורסם ברשתות החברתיות העידו כמה אזרחים ששהו בקרבת המקום, שבו פעלו הכוחות האמריקניים, סמוך לכפר בארישא שבאזור אדליב הצפוני. לדבריהם, התקיפה ארכה דקות בודדות, כשכלי טיס פגעו ישירות בבית באזור.  בכיר עיראקי טען כי המבצע התקיים מתוך חשש שאל בגדדי מתכנן לחצות את הגבול לתוך שטחה של טורקיה, שנמצא קילומטרים ספורים מהעיירה בה התרחש המבצע.

אתר ניוזוויק דיווח כי הנשיא טראמפ אישר את הפעולה לפני כשבוע. על פי גורם בפנטגון, הייתה היתקלות קצרה בין הכוחות האמריקנית לאנשיו של אל בגדדי שבשלב מסוים הפעיל חגורת נפץ שהייתה לגופו. מהפיצוץ נפגעו ככל הנראה גם שתי נשים שהיו לצדו.

הכוחות המיוחדים שביצעו את הפעולה קיבלו מודיעין מדויק שאפשר להם לבצע את הפעולה המוצלחת. המיקום בו בוצעה הפשיטה היה נתון תחת מעקב זמן רב.

אל בגדדי, יליד 1971, הקים את ארגון המדינה האסלאמית בעיראק בשנת 2011. ב-2013 התפצל ארגונו מחסותו של ארגון אל קאעידה ופנה ליצירת ח'ליפות אסלאמית במזרח התיכון. אנשיו כבשו שטחים נרחבים וביצעו אינספור מעשי זוועה בהם רצח העם היזידי בהרי סינג'ר בשנת 2014. לאחר שנת 2015 החלו השטחים שבידי ארגון הטרור בעיראק ובסוריה להצטמצם בעקבות לחימה במספר חזיתות עד שבשנת 2018 נפלו מעוזי הארגון האחרונים. 

על פי דיווחים זרים התרחשו בעבר מספר נסיונות לחסל את אל בגדדי בשנים 2014, 2016 ו-2018. מספר דיווחים נשמעו בעבר כי הוא נהרג בנסיונות לחסלו את הקלטו תשפרסם ארגון הטרור הזימ ואת הדיווחים. 

Let's block ads! (Why?)



2019-10-27 10:22:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAxODEz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment