Monday, October 28, 2019

התפתחות בפרשת הרצח בקריות: החשד נגד הבעל התחזק - וואלה!

התפתחות בפרשת הרצח בקריות: החשד נגד הבעל התחזק - וואלה!

התפתחות בפרשת הרצח בקריות: החשד נגד הבעל התחזק
צילום: יואב איתיאל, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בקריות האריך היום (שני) את מעצרו של מקסים טל, החשוד ברצח אשתו מריה בדירתם בקריית ביאליק. זאת לאחר שאשתו מריה נמצאה בדירתה ביום שישי לפני כשלושה שבועות ללא רוח חיים. זוהי הפעם הרביעית שבית המשפט מאריך את מעצרו של טל, אולם חרף בקשת המשטרה לעשרה ימי מעצר נוספים, השופטת קבעה כי הוא יוארך בשישה ימים בלבד.

בפתח החקירה, במשטרה סברו כי מדובר בהתאבדות, אולם במהלכה ובדיון הבוקר שבו החוקרים על הטענה כי החשד לרצח גובר "בשל ממצאים שונים בזירה ובעדויות נוספות, שלא ניתן להרחיב עליהם". במהלך הדיון בבית המשפט, אמר נציג המשטרה כי יש עילת מסוכנות וחשש לשיבוש משום ש"מרבית העדים הם חברים קרובים". הוא הוסיף כי קיים חשש שהחשוד ינסה להימלט. "בוצעו פעולות חקירה רבות אבל יש רשימת השלמות חקירה שהתקבלה היום מפרקליטה המלווה את התיק".

במהלך הדיון הבוקר אמר חוקר המשטרה כי התקבלה חוות דעת ראשונית מהמכון לרפואה משפטית המסבירה מדוע לחוקרים נדרש זמן נוסף המחייב בהארכת מעצרו של טל. "חוות הדעת מחזקת את החשד נגדו", אמר החוקר וציין כי יש ראיות לכאורה לפיהן טל ביצע את המעשים המיוחסים לו. השופטת, איילת השחר ביטון פרלה ציינה כי "החשד הולך ומתחזק". מנגד, סנגורו טען כי מרשו זועק שהוא חף מפשע. "מדובר אולי בחשד סביר ועל בית המשפט לאמוד את עוצמתו", התריע. "רק החשוד יודע מה קרה שם, רק הוא היה בתוך הבית וצריך משהו קיצוני כדי לשלול את גרסתו. גם המנוחה היתה מורחקת ממנו. גם היא הפרה את הצו. מחזיקים אותו במעצר בתחנת זבולון ומכניסים לו לתא מדובבים שיפלילו אותו, אחד כבר הציע לו שיודה ויורשע בהריגה ויקבל רק עשר שנים. צריך היה שיעבירו אותו למתקן מעצר רגיל וישגיחו עליו".

בחקירתו טען טל כי אשתו דקרה את עצמה באמצעות סכין בצווארה פעם אחת, מה שהביא לפגיעה בעורק הראשי ולאיבוד דם רב. לדבריו, מריה איימה כמה פעמים בעבר כי תשים קץ לחייה, ואף בלעה כדורים כדי לגרום למותה. הוא ציין כי חמותו, אמה של מריה, התאבדה ממש באותו מקום לפני כשנתיים, כשהם התגוררו באותו מתחם דירות. החוקרים הביאו את טל שוב לדירה, ועברו איתו שוב ושוב על גרסתו. לחוקרים יש גרסה אחרת להשתלשלות האירועים שבסופם נמצאה אשתו ללא רוח חיים.

במשפחתה של מריה ממתינים לתוצאות נתיחת מותה, אך משוכנעים שהיא נרצחה על ידי בעלה מקסים. מנגד, אמו של החשוד ילנה טוענת כי בנה הוא למעשה הקורבן. "בוא נחכה, לאף אחד אין שום דבר", קבעה נחרצות ילנה, המלווה את בנה בכל דיוני הארכות המעצר.

אמו של החשוד אף טענה כי מריה הייתה אלימה כלפי בנה והציגה תמונות בהן שריטות נראות על גופו. "הוא מאוד אהב אותה ונתן לה הכול - בית, אבא, חום שאף פעם לא היה לה", סיפרה האם. היא הכחישה שבנה היה אלים כלפי אשתו וסיפרה על שיחת הטלפון שקיבלה מבנה ביום האירוע. "מקסים התקשר אליי ב-7:57, אני עוד ישנתי, וצעק לי בטלפון: 'מאשה התאבדה'. זה מה שהוא אמר לי שלוש פעמים רצוף. הוא היה בשוק. אמרתי לו להזמין משטרה ואמבולנס".


(עדכון ראשון: 09:40)

Let's block ads! (Why?)



2019-10-28 08:48:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjAxNjnSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment