Sunday, October 27, 2019

אחרי הדיווחים על חיסול אל-בגדאדי: טראמפ ימסור הצהרה - וואלה!

אחרי הדיווחים על חיסול אל-בגדאדי: טראמפ ימסור הצהרה - וואלה!

שידור חי מהצהרת טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (ראשון) כי מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) חוסל במבצע אמריקני בסוריה. לדבריו, לא היו נפגעים בשורות הכוחות האמריקניים, פרט לפציעתו של אחד הכלבים שסייעו במשימה. טראמפ ציין כי מספר רב מתומכיו של אל-בגדאדי נהרגו במבצע, וכי ארצות הברית תפרסם את המספר המדויק של ההרוגים בהמשך.

טראמפ אמר כי כוחות אמריקניים שהו במתחם בצפון-מערב סוריה במשך כשעתיים, ואמר כי אל-בגדאדי הרג את עצמו באמצעות פיצוץ חגורת נפץ. "מידע רגיש נלקח במהלך הפשיטה", אמר טראמפ. "הוא מת כמו כלב, כמו פחדן", אמר נשיא ארצות הברית. "הוא היה אדם חולה ומושחת ועכשיו הוא איננו".

בהצהרה לא שגרתית שנמסרה ביום ראשון בבוקר, לפי שעון ארצות הברית, אמר כי הכוחות המיוחדים ביצעו "פשיטה לילית נועזת" והשלימו את המשימה שלהם בצורה גרנדיוזית. לדבריו טראמפ, צעדיו האחרונים של אל-בגדאדי היו תחת מעקב במשך כמה שעות. הוא אמר כי בזמן הפשיטה, הכוחות האמריקניים טסו בגובה נמוך ובמהירות, תוך שהם סופגים לעתים אש מהקרקע.

"הוא מת אחרי שהגיע למנהרה ללא מוצא, כשהוא צורח ובוכה לכל אורך הדרך", תיאר טראמפ את השתלשלות המבצע. "הבריון שהתאמץ כל כך להפחיד אחרים בילה את רגעיו האחרונים בפחד ובפניקה מוחלטים, בפחד ובאימה מהכוחות האמריקניים שסגרו עליו". הוא רמז כי ייתכן שתיעוד הפשיטה יפורסם כדי לפגוע במורל של אנשי דאעש.

הוא ביקש להודות לרוסיה, טורקיה, עיראק וסוריה על תמיכתן במבצע. "רוסיה התייחסה אלינו בצורה נהדרת" אמר הנשיא, שענה על שאלות כתבים אחרי ההצהרה. הוא ציין כי מוסקבה, התומכת במשטרו של בשאר אסד, פתחה את המרחב האווירי של סוריה עבור הפשיטה האמריקנית.

טראמפ אמר כי "הלילה האחרון היה לילה גדול עבור ארצות הברית ועבור העולם". הוא סיפר כי הוא צפה ברוב שלבי המבצע יחד עם סגן הנשיא מייק פנס ועם בכירים אחרים בממשל מחדר המצב בבית הלבן.

חיסול מנהיג הארגון הרצחני הוא הישג גדול עבור טראמפ בתקופה שבה הוא נתון להליך הדחה של הדמוקרטים בבית הנבחרים ולביקורת חריפה על מהלכיו האחרונים בסוריה. רבים מאלו שהביעו התנגדות להוצאות הכוחות האמריקניים מצפון-מזרח סוריה, מהלך שאפשר לטורקיה לפתוח במבצע נגד הכוחות הכורדיים, הביעו דאגה שדאעש יוכל להתבסס מחדש ולפגוע באינטרסים האמריקניים.

עוד במהלך הלילה הבטיח הבית הלבן כי הנשיא ימסור "הצהרה משמעותית", וטראמפ רמז לכך בעצמו כשכתב בטוויטר: "משהו גדול קרה".

תחת שלטון דאעש, ששלט בשלב מסוים על כשליש משטחיהן של סוריה ועיראק, בוצעו מעשי זוועה נגד מיעוטים ושבויים ממדינות המערב הוצאו להורג תוך שראשיהם נערפו לעיני המצלמות.

(עדכון ראשון: 14:32)

Let's block ads! (Why?)



2019-10-27 12:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjAwODPSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment