Wednesday, October 30, 2019

חצייה של קווים אדומים: קריאות המצוקה של הפרקליטות - ישראל היום

חצייה של קווים אדומים: קריאות המצוקה של הפרקליטות - ישראל היום

מערכת אכיפת החוק בישראל איבדה את הבלמים, ולא מדובר במציאות חדשה. המהלך התורן מבית היוצר של פרקליטות המדינה, והעומד בראשה שי ניצן, הוא החרמת הטלפונים הסלולריים של יועציו הקרובים של ראש הממשלה, החשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר. היועצים המסוכנים שלחו לכאורה משאית ססגונית אל ביתו של פילבר, וזו השמיעה ברמקול גינויים נגד החלטתו להפוך לעד מדינה.

הטרדת עד היא עבירה חמורה והיא חייבת להיחקר, גם במקרה זה. אך לפי מה שנחשף עד כה, מדובר לכל היותר בגימיק סר טעם. איש, כולל עד המדינה עצמו, לא מייחס לדברים חשיבות, ובוודאי לא ממדים של מזימה פלילית מסוכנת.

השר אוחנה במתקפה על הפרקליטות: "הפכה עצמה לשחקן פוליטי" // צילום: יוני ריקנר

איש - פרט לפרקליטות, כמובן, שהגיבה בפלישה מופרכת, וייתכן בלתי חוקית, לפרטיותם של מקורבי הדמות הפוליטית הבכירה במדינה ואזרחים שלא הוכח נגדם דבר, וכל זאת תוך הדלפה אופיינית והזנת שופרי הסף של אנשי התביעה הכללית בתקשורת. אך, כאמור, מדובר במציאות של חציה בלתי פוסקת של קווים אדומים מצד בכירי פרקליטינו, והיא אינה אלא סימפטום למצוקה שאליה הם נקלעו במסגרת המיזם השאפתני שנטלו על עצמם: חקירות נתניהו.

איש במשטרה ובפרקליטות לא תכנן שנגיע לשלב הזה כשראש הממשלה עדיין בתפקידו. מהרגע שבו הגיעו לראשונה לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה לפני כשלוש שנים עם "בליל של נושאים, קצוות של זוטות על גבול הרכילות", כפי שהגדיר זאת מנדלבליט, והחקירות נפתחו, קיוו שי ניצן ואנשיו שהחשוד המרכזי יתייאש, יוותר על תפקידו וייכנע.

עוד בנושא: 

איש ברחוב צלאח א־דין לא חשב שתמלילי חקירת איתן כבל יראו אור, שהלחץ המפוקפק והבלתי חוקי נגד עדי המדינה יקבל פומביות ושחקירות לפיד, שמוכיחות שפעל בדרך חמורה הרבה יותר מנתניהו, יפורסמו ברבים. הם סמכו על כך שהדבר ייגמר לכל היותר בהסדר ללא משפט - ובעיקר ללא נתניהו. 

אך משהו השתבש. נתניהו החליט להישאר ולהילחם על חפותו, ואיתו ציבור ענק של אזרחים המגבים אותו ודורשים תשובות בנוגע להתנהלות החקירות והאכיפה הבררנית שכעת כבר לא ניתנת להכחשה. איך הגיבה הפרקליטות לטענות נגדה? נהגה כמהמר כפייתי, וככל שקלונה נחשף ברבים כך העלתה את גובה ההימור וסחררה מדינה שלמה למצב שבו אי אפשר להקים ממשלה. 

שר המשפטים, אמיר אוחנה, במסיבת העיתונאים אמש // צילום: אורן בן חקון

רשימת הקורבנות מטרידה: היתה נשיאת בית המשפט העליון ששורבבה עם שופטת בכירה בדימוס לעסקת שוחד שמעולם לא היתה; נגד איש העסקים שאול אלוביץ' הפעילו את בנו והקליטו בדרך בלתי חוקית; על עד מדינה אחר איימו בחשיפת סודות שיהרסו את משפחתו; אלי קמיר, אזרח חף מפשע, נכלא לשמונה ימים ללא בדל ראיה ומבלי שהתנהלה חקירה; המשטרה עודדה הפגנות בתדרוכים אנונימיים והזינה עיתונאים במידע שחקירת איתן כבל כלל לא רצויה, בזמן שידעו שהיא העלתה חשדות חמורים; ויש אירועים נוספים.

כעת עומדת הפרקליטות, כך נראה, מול שוקת שבורה ולקראת משפט שכלל לא תכננה שיתקיים. ההתנהלות מול יועצי נתניהו וההדלפות האחרונות אינן סימן לביטחון עצמי של הפרקליטות. הן קריאות מצוקה.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-30 09:12:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAyODE30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment