Tuesday, October 29, 2019

בכיר כורדי: "אל-בגדדי חוסל בגלל תחתוניו" - ישראל היום

בכיר כורדי: "אל-בגדדי חוסל בגלל תחתוניו" - ישראל היום

האם אבו באכר אל בגדדי, ראש ארגון דאעש, זוהה וחוסל בגלל תחתוניו? כך לכאורה עולה מראיון שערכה רשת NBC האמריקנית עם מזלום עבדי, המנהיג הכורדי של "החזית הדמוקרטית הסורית", ארגון שפועל בצפון סוריה ועל גבול טורקיה. 

לדברי מזלום, לארגון היה סוכן בין יועציו הביטחוניים של אל-בגדדי, ולכן היה באפשרותו לתאר לאמריקנים את מבנה דירת המסתור הגדולה של האיש, החדרים השונים ואת מערות הבריחה שמתחתיה וסביבה. "היה לנו סוכן שהיה ממש קרוב אל מנהיג דאעש, הסתובב אצלו בבית ויכול היה לתאר כל חדר במדויק. האמריקנים ביקשו מאתנו הוכחות DNA, ולכן הסוכן שלנו העביר תחתונים של אל בגדדי, שאישרו כי מדובר בו, ואחר כך דגימות של דם של האיש. הסוכן שלנו שהה במקום עצמו בעת הפשיטה של הכוחות האמריקנים על המתחם ועזב יחד איתם את המקום", סיפר הבכיר הכורדי בראיון לרשת.  

ביטוי לסיוע הדרמטי של הכורדים בחיסולו של אל-בגדדי, ניתן בדברי הנשיא טראמפ עצמו אחרי הפשיטה, שציין כי אמנם הכורדים לא סייעו בחיסול עצמו, אך העבירו מידע שהתברר כמועיל. מבחינת הכורדים מדובר בהצהרה אמריקנית חשובה, אחרי שרק לאחרונה טען טראמפ, כהסבר לנסיגת ארה"ב מסיוע לכורדים בצפון סוריה, שהכורדים לא תרמו כלל לארה"ב. 

מזלום עבדי עצמו אף פרסם הודעת תודה לאמריקנים בטוויטר לאחר החיסול של אל-בגדדי, בה תייג גם את הנשיא האמריקני טראמפ. על פי ההודעה, הכורדים היו מתואמים בנושא עם צבא ארה"ב, בחמשת החודשים האחרונים לפני חיסולו של אל בגדדי. 

מפלגת הכוחות הדמוקרטיים הסורים היא אחד הארגונים שנמצא "על הכוונת" של ארדואן, הרואה בו ארגון טרור. מבחינה זו קשרים הדוקים עם ארה"ב הם אינטרס הדוק של הארגון, וזאת למרות כתף הקרה שהפנה להם הנשיא האמריקני.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-29 08:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAyNDQx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment