Wednesday, October 30, 2019

"סיוע ללבנון - רק בתמורה לבלימת מיזם דיוק הטילים של חיזבאללה" - ישראל היום

"סיוע ללבנון - רק בתמורה לבלימת מיזם דיוק הטילים של חיזבאללה" - ישראל היום

ישראל העבירה בימים האחרונים מסר למעצמות העולם, לפיו יש להתנות כל טיפול במשבר הפוליטי הפנימי בלבנון בפתרון בעיית דיוק הטילים של חיזבאללה ואיראן. המסר הועבר על ידי נציגי משרד החוץ למעצמות המעורבות במצב בלבנון, ובראשן ארה"ב וצרפת. המסר הועבר במספר מקרים שונים, ובכלל זה בפגישות שערכו בארץ בכירי ממשל טראמפ בביקורם אשר נערך בתחילת השבוע. 

צילום: דובר צה"ל

בישראל אומרים כי כל סיוע בינלאומי לייצוב המצב בלבנון חייב להיות מותנה בהתחייבות של ממשלת לבנון, למנוע מאיראן וחיזבאללה לקיים את פרויקט דיוק הטילים. על פי פרסומי חיזבאללה, לרשותו עומדים 150 אלף טילים, ובמסגרת הפרויקט מנסים האיראנים כבר מספר שנים לשדרג את הטילים ה"טיפשים", כך שינווטו ליעדם על ידי מכשירי GPS תוך כדי מעוף. 

ישראל סיכלה מספר פעמים, באמצעים צבאיים, דיפלומטיים ואחרים, צעדים של איראן לשדרוג הטילים, ואולם מאמצי איראן לא נפסקו. כעת אומרת ישראל כי כל מעצמה שמבקשת לסייע ללבנון להקים ממשלה חדשה ולייצב אותה, צריכה להתנות את עזרתה בהתחייבות של אותה ממשלה לפעול נגד פרויקט דיוק הטילים.

משלחת ישראל באו"ם פתחה בחודש שעבר במהלך הסברתי נרחב כדי לגייס תמיכה בינלאומית למהלכיה נגד פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה ואיראן. "מאז 2016 איראן וחיזבאללה פועלים על מנת להסב רקטות לטילים מדויקים בתוך מתקנים בשטחי לבנון ובהנחיית מפקד כוח אל־קודס, קאסם סולימאני. הרכיבים הדרושים לפרויקט הדיוק מועברים מאיראן ללבנון דרך סוריה באמצעות היבשה, האוויר והים", נכתב בתלונה שנשלחה למועצת הביטחון באו"ם. 

ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי // צילום: AP

כזכור, ראש הממשלה הלבנוני סעד אל-חרירי הודיע על התפטרותו אתמול בתום כתשעה חודשים מכינון ממשלתו האחרונה. על פי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, אל-חרירי סירב כבר שלשום לכנס ישיבה של שרי הממשלה ואחר הצהריים הוא נשא נאום מיוחד בו אמר: "המדינה שלנו הגיעה למבוי סתום וצריכה ניעור כדי לצאת מהמשבר, תפקידים הולכים ובאים, אך מה שחשוב הוא כבוד ושלום המולדת. מכאן אסע לנשיא מישל עאון כדי להגיש את התפטרותי והתפטרות ממשלתי". 

Let's block ads! (Why?)



2019-10-30 11:57:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAyODgx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment