Friday, September 27, 2019

לקראת אחדות? החלה פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן - ישראל היום

לקראת אחדות? החלה פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן - ישראל היום

בדרך לאחדות? לאחר עיכוב של יום, נועדים בשעה זו (ששי) צוותי המו"מ של הליכוד ושל כחול לבן זה עם זה.   

הצוותים ידונו באפשרויות השונות העומדות להקמת ממשלה, כאשר אופציית ממשלת אחדות עומדת על השולחן - מהלך אשר זוכה גם לתמיכתו של הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין. הסוגיות העיקריות העומדות על הפרק במסגרת הדיון על ממשלת אחדות הם הסכמתם של כחול לבן לגבי ישיבה עם הליכוד כשנתניהו בראשו, מהלך שעד כה הביעו התנגדות אליו, ואופן קיום הרוטציה. מדובר בפגישה השנייה של צוותי המו"מ מאז הטיל נשיא המדינה את המנדט להרכבת הממשלה העתידית על רה"מ בנימין נתניהו לפני כיומיים. 

את כחול לבן מייצג במפגש עו"ד יורם טורובוביץ', ואילו מצד הליכוד הגיעו השרים יריב לוין וזאב אלקין.

מבוכה נרשמה בתחילת המפגש, עו"ד טורובוביץ' סירה להצאלם עם נציגי הליכוד. 

השר יריב לוין, ראש צוות המו"מ הקואליציוני מטעם גוש הימין, הצהיר בפתח הישיבה: ״ישראל חייבת ממשלה יציבה ורחבה. ממשלת אחדות. לכן אנו מבקשים לקיים משא ומתן מהיר וענייני, כדי לסיים את הדברים ולהקים ממשלה באופן מיידי. שמענו את הדברים של נשיא המדינה, ואנו סבורים שנכון לנהל את המו"מ על בסיס המתווה שהציג הנשיא. אני מאוד מקווה שאכן נמצא גם אצל כחול לבן נכונות לעניין הזה. אני רוצה לאחל לכל עם ישראל שנה טובה ושתהיה לנו במהירות ממשלה רחבה יציבה ומאחדת.״

השר זאב אלקין, שמייצג אף הוא את הליכוד, אמר: ״הציבור הישראלי לא רוצה בחירות בפעם השלישית, הציבור הישראלי רוצה ממשלת אחדות רחבה. אנו בהחלט רואים במתווה של נשיא המדינה בסיס נכון למשא ומתן ואנחנו מודים לו על כך". 

עוד אמר: "אפשר לסיים את ההליך הזה במהירות במידה ויש רצון טוב, ולהקים ממשלת אחדות רחבה עם כל המפלגות שהעיקרון של מדינה יהודית ודמוקרטית יקר להם. בעזרת השם נגיע בשנה החדשה לממשלה חדשה. אם לא נצליח בתהליך בסופו של דבר, מי שיכשיל אותו יקח את העם לבחירות. אני מאוד מקווה שנוכל לבשר בימים הראשונים של השנה החדשה שאפשר להקים ממשלה רחבה של כל המפלגות".

צילום: עמי שמיר

נתניהו, מצידו, הצהיר כי הוא מעוניין בממשלת אחדות. בהצהרה שמסר לאחר שקיבל את המנדט להקמת הממשלה אמר: ״אי היכולת שלי להקים ממשלה קצת קטנה יותר מזו של גנץ. צו השעה הוא ממשלת אחדות. אנחנו צריכים את הפיוס הלאומי הזה. עברנו מערכת בחירות קשה ואנחנו צריכים לאחות את הקרעים״.   

עוד הוסיף: "הגענו להבשלה אפשרית של תנאים שיכולים לתת לנו מענה והזדמנות מדינית שלא הייתה בידינו ולא תהיה בידינו. לכל אלה דרושה ממשלת אחדות. אעשה כל מאמץ להקימה בהנהגה משותפת. ממשלה פריטטית שתוכל להבטיח את אותה שותפות.... זו הממשלה היחידה שבאה בחשבון. הדבר שהעם מצפה לו ואנחנו יכולים להקים את הממשלה הזו במהירות גדולה מאוד. אם הממשלה הזו לא תקום מהר היא כנראה תקום רק בישורת האחרונה. אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה... אעשה הכל כדי להקים ממשלת אחדות רחבה ואם לא אצליח אחזיר את המנדט. בעזרת השם ובעזרתך אדוני הנשיא נקים ממשלת אחדות לאומית".  

פגישת נתניהו וגנץ בבית הנשיא // צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ 

עוד בנושא:

גנץ, מצידו, שלל את האפשרות של ממשלה פריטטית שהוצעה ע"י הנשיא ואמר: "מאז החלה מערכת הבחירות האחרונה, כחול לבן בראשותי קוראת להקמת ממשלת אחדות ליברלית ורחבה, שתשרת את כלל אזרחי מדינת ישראל ותפעל למענם... לצערנו, כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין, מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות - מפלגות הימין והמפלגות החרדיות. הרכב כזה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט, הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות ומצפים שהן אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה".  

עוד אמר: "כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה, לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה". 

הנשיא ריבלין מטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה // צילום: אי.פי.אי 

 

"האופציה של בחירות שלישיות היא סבירה יותר" 

השר יריב לוין, ראש צוות המו"מ הקואליציוני מטעם גוש הימין, אמר אתמול כי "כרגע האופציה של בחירות שלישיות היא סבירה יותר" ביחס להקמתה של ממשלת אחדות. הדברים, שנאמרו לרשת ב' של כאן, על רקע החלטתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין להעניק את המנדט להרכבת הממשלה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

השר לוין התייחס למתווה הפשרה בין הליכוד לכחול לבן של נשיא המדינה: "מתווה הנבצרות של נשיא המדינה מקובל עלינו. ‏אנחנו באופן מפורש מוכנים ורוצים לנהל מו"מ על בסיס קווי המתאר שהציג נשיא המדינה. הכיוון שהוא הציע הוא נכון, צריך לשבת על הפרטים, אבל מבחינתנו זה בסיס למו"מ".

השר וחבר הקבינט אלי כהן (הליכוד) אמר כי "הסיסמאות של כחול לבן מדברות על אחדות כשבפועל מתעקשים שם על חרמות של מגזרים שלמים. בקיצור, צביעות שמאחוריה עומדת התנשאות ויהירות דוחה.

 

Let's block ads! (Why?)



2019-09-27 06:16:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk1NTY50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment