Sunday, September 29, 2019

בסביבת נתניהו דוחים את הצעת ליברמן להיפגש: "שיחבור לחבריו החדשים" - ישראל היום

בסביבת נתניהו דוחים את הצעת ליברמן להיפגש: "שיחבור לחבריו החדשים" - ישראל היום

 בכיר בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הבוקר (ראשון) את הצעת ליברמן למפגש בין השניים. לדבריו, ״איווט רוצה פגישה עם נתניהו כדי להפיל עליו את האחריות לבחירות הנוספות״. אותו בכיר לועג לליברמן ואומר כי ״מי שהפיל בשנה האחרונה שתי ממשלות שהליכוד עמד בראשן שיחבור לחבריו החדשים״.  

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הפתיע היום (ראשון) כאשר התראיין ואמר הוא מוכן לשבת למו"מ עם הליכוד.  "אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן בתנאי שהליכוד יפנה אלינו רשמית ולא מאחורי הקלעים, כמו שזה קרה עד כה", אמר ליברמן היום ברדיו "כאן רק"ע". 

עם זאת, הדגיש יו"ר ישראל ביתנו כי הכוונה שלו היא למשא ומתן עם הליכוד בלבד, ללא שאר המפלגות המרכיבות את בלוק גוש הימין שהקים נתניהו לאחר הבחירות. 

[video]

הבוקר בשעה 9:30 אמורים צוותי המו"מ של הליכוד וישראל ביתנו להיפגש לפגישה נוספת, שנייה במספר מאז שנתניהו קיבל את המנדט מהנשיא, ראובן (רובי ריבלין), להקים את הממשלה. בתום הפגישה הקודמת, שנערכה ביום ששי בבוקר ונמשכה כארבע שעות, נראה כי המגעים הגיעו למבוי סתום, כאשר כל אחת מהמהמפלגות התבצרה בעמדתה.  

השר יריב לוין הבוקר בדרך לפגישת עם צוות המו"מ של כחול לבן // צילום: אורן בן חקון 

מהליכוד נמסר כי "נציגי כחול לבן לא השיבו האם הם מקבלים את המתווה שהציע ריבלין (לממשלת אחדות, המתבססת על ממשלה פריטטית). 

מכחול לבן נמסר בתום הפגישה: "כחול לבן חוזרת ועומדת על כך שהמהות והתוכן הם העיקר לכל משא ומתן על הרכבת ממשלה. מנגד עמדת הליכוד כפי שנמסרה בפגישה, הינה כי סוגיית הרוטציה והמשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה היא הבסיס לניהול הדיון. במהלך הדיון הציגו חברי צוות המו"מ של כחול לבן מספר דרישות תוכן ראשוניות אך צוות המו"מ של הליכוד התבצר בעמדתו והתנה התייחסותו לנושאים אלו בכך שקודם כל וכתנאי מוקדם תסכים כחול לבן שנתניהו יוסיף לכהן כראש הממשלה ושהממשלה שתוקם תתבסס על בלוק ה-55".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-29 07:19:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk1ODYz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment