Friday, September 27, 2019

רוחאני: ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות בתמורה לפתיחה בשיחות - וואלה!

רוחאני: ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות בתמורה לפתיחה בשיחות - וואלה!

רוחאני: ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות בתמורה לפתיחה בשיחות
צילום: רויטרס. עריכה: ליר שפיגלר

נשיא איראן חסן רוחאני טען היום (שישי) כי ארצות הברית הציעה להסיר את כל הסנקציות על מדינתו בתמורה לחידוש המשא ומתן. לדבריו של רוחאני, שפורסמו באתרו הרשמי עם חזרתו מעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון "התעקשו שהפגישה הזאת תקרה". הוא הוסיף כי "אמריקה אמרה 'אני אסיר את הסנקציות'. זה היה נתון למחלוקת אילו סנקציות יוסרו בדיוק, והם הבהירו בצורה ברורה ש'נסיר את כל הסנקציות'".

"אבל הפעולה הזאת הייתה בדרך שאינה מקובלת, כלומר באווירת הסנקציות, בעוד הסנקציות ישנן, ובאווירה הרעילה של 'הלחץ המקסימלי'. אפילו אם נרצה לדון עם האמריקנים, אף אחד לא יכול לחזות מה יהיה סופם של דיונים אלה ומה יהיו תוצאותיהם", הוסיף רוחאני. עם הודעתו של הנשיא האיראני, נרשמה צניחה במחירי הנפט.

דבריו של הנשיא האיראני מגיעים למרות הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שנאם אף הוא בעצרת האו"ם ואמר: לכל האומות יש חובה לפעול נגד איראן. שום מדינה אחראית לא צריכה לסבסד את שפיכת הדמים של איראן. כל עוד ההתנהגות המסוכנת של איראן תימשך, הסנקציות לא יוסרו, הן יהודקו".

במהלך העצרת רוחאני שלל את האפשרות של פתיחה מחדש של המשא ומתן עם ארצות הברית, כשאמר ש"תושבתנו לקיום שיחות תחת לחץ - היא לא". בנאומו ביום רביעי השבוע האשים את ארצות הברית ב"טרור כלכלי חסר רחמים" וב"פיראטיות בינלאומית". בנוגע להרחבת ההסכם שנחתם עם המעצמות בשנת 2015 אמר רוחאני לארצות הברית כי "עליכם לשלם יותר".

כמו כן, רוחאני מתח ביקורת על מדינות אירופה, שלדבריו נכשלו בהגנה על האינטרסים של טהראן לאחר פרישת ממשל טראמפ מההסכם וחידוש הסנקציות. הוא איים כי איראן עשויה לצאת מהעסקה שנחתמה עם המעצמות בשנת 2015, אחרי שבחודשים האחרונים צמצמה את התחייבויותיה אליה. "אנחנו מחויבים להסכם הגרעין, אבל לסבלנותה של איראן יש גבול", אמר.

רוחאני הזהיר כי לאור המתיחות הגוברת, "האזור שלנו נמצא על סף קריסה". לטענתו, ארצות הברית נכשלה בפתרון הסכסוכים באפגניסטן, עיראק וסוריה, והיא איננה מסוגלת למלא תפקיד בהרגעת המתיחות והבאת שלום באזור. "כל שגיאה עלולה להצית שריפה גדולה", הוסיף הנשיא האיראני, שקרא לוושינגטון להסיר את כוחותיה מהאזור.

גם שר החוץ ישראל כץ נאם בעצרת האו"ם, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לוותר על הנסיעה בעקבות הדיונים על הרכבת הממשלה, וקרא "לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר". כץ הוסיף כי יש ללכת בעקבות טראמפ בהפעלת לחץ על איראן, בטענה ש"זו הדרך לעצור אותם", ופנה להנהגה בטהראן: "לא סופרים את הציפורים עד לסוף הסתיו. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-27 12:39:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTU1MTjSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment