Wednesday, September 25, 2019

ח"כ ביטן לאחר פרסום התוצאות הרשמיות: "לא תהיה מערכת בחירות שלישית" - ישראל היום

ח"כ ביטן לאחר פרסום התוצאות הרשמיות: "לא תהיה מערכת בחירות שלישית" - ישראל היום

בעוד המו"מ הקואליציוני בין כחול לבן והליכוד נמשך, הביעו היום (רביעי) לאחר פרסום התוצאות הרשמיות בכירים בליכוד ובימינה תמיכה בממשלת אחדות. ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שכיהן כסגן יו"ר ועדת הבחירות אמר בישיבת הסיכום של הוועדה כי ״לא תהיה מערכת בחירות שלישית - וגם אם תהיה אני לא אהיה כאן". ביטן שיבח את תפקודו של יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, ואת שיתוף הפעולה עם נציגי המפלגות האחרות, דבר שמוכיח, לדבריו, שאפשר גם לקיים ממשלת אחדות.

גנץ: "נקים ממשלת אחדות בראשותי" (צילום: משה בן שמחון)

השופט מלצר אמר בישיבה כי: "היה ניסיון לייצר דה לגיטימציה כלפי ועדת הבחירות המרכזית. הצלחנו להדוף את הדבר הזה. והתשובה הכי טובה הייתה של הציבור שהגיע להצביע והעלה את אחוז ההצבעה מהפעם הקודמת"

‏מליאת ועדת הבחירות אישרה ברוב של 19 נגד 2 את התוצאות הסופיות של הבחירות. נגד הצביעו שני נציגי יהדות התורה כמחאה על כך שלא ניתנו להם הנתונים שעל בסיסם הוחלט להוסיף מנדט אחד לליכוד ולגרוע מנדט מיהדות התורה.

במקביל, בטקס הרמת כוסית לרגל השנה החדשה לעובדי משרד החינוך התייחס שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, להתרחשויות הפוליטיות על רקע המו"מ הקואלציוני להרכבת ההמשלה: "החברה הישראלית פצועה ושסועה. אנחנו אחרי שתי מערכות בחירות כלליות ועוד אחת לפני שנה ברשויות המקומיות. הבחירות האלו קרעו וקורעות את החברה הישראלית מבפנים. כואב לי באופן אישי שהשיח במערכת הפוליטית והתקשורתית בישראל הוא שיח של קיטוב. הרי אחים ואחיות אנחנו".

עוד הוסיף שר החינוך: "למחרת הבחירות צריך לחזור לחיות יחד. כל המגזרים. כל השבטים. יש אלנוקה, ושמה מדינת ישראל, ואנו סוחבים אותה יחד. לכן גם בחרתי את 'ערבות הדדית' כנושא השנתי במערכת החינוך - סולידריות בין השבטים ובין המחנות היא הדבר שהכי נצטרך היום במדינת ישראל. ערבות הדדית היא התרופה.

"אחדות היא צו השעה". שר החינוך רפי פרץ, היום // צילום: דוברות משרד החינוך

"בעוד כמה ימים נעמוד בתפילת ראש השנה, ונאמר את הפסוק מהתפילה המפורסמת "ונתנה תוקף": "וכל באי עולם יעברון לפניך כבני מרון. אנו לא עומדים בתפילה כאנשים פרטיים אלא אנו עומדים כולנו יחד. כאומה וכאנושות. זהו המסר גם לנו. אנו עומדים יחד, כל אחד ודעתו ותפיסת עולמו, עם החסרונות והיתרונות שלו, אל מול האתגרים ומבקשים טוב. מפה אני קורא לראש הממשלה נתניהו ולבני גנץ, ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה. כולנו רוצים בטובתה של מדינת ישראל ואני מאמין שאפשר לשתף פעולה, שני המחנות יחד, למען עתיד טוב יותר עבור מדינת ישראל, עם ישראל והחינוך בישראל".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-25 09:22:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk0OTM30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment