Wednesday, September 25, 2019

מלצר הגיש לנשיא את תוצאות הבחירות: "האזרחים נתנו תשובה לדה-לגיטימציה" - ישראל היום

מלצר הגיש לנשיא את תוצאות הבחירות: "האזרחים נתנו תשובה לדה-לגיטימציה" - ישראל היום

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר הגיש היום (רביעי) בצהריים את תוצאות הבחירות הרשמיות לנשיא המדינה, ראובן ריבלין. 

השופט מלצר אמר כי "היו ניסיונות במערכת הבחירות הקודמת לערער את הלגיטימיות של התוצאות, אבל החלטנו שהפעם נעשה מערכת בחירות עם אפס תקלות וזה הצליח. הפקנו לקחים בכל המישורים. הפעלנו כ-105 אלף איש במעכת הבחירות במבצע מורכב מבחינה לוגיסטית. גם הנשיא עצמו, שהבין את הצורך בהחזרת האמון של הציבור, ביקר אצלנו ביום הבחירות וסייע לנו. אחוז ההצבעה בבחירות הללו עלה והוכיח שיש לאזרחי ישראל אמון במערכת הדמוקרטית במדינה. אני פונה אל כל אלה שאמרו דברים של הוועדה - שאם מישהו מהם יתנצל - אסלח לו. והמבין - יבין"

הנשיא ריבלין שיבח בדבריו את תפקוד הוועדה: "ועדת הבחירות המרכזית עמדה בלחצים למרות ליבוי היצרים. יש צורך בעדכון חוק הבחירות בהתאם לצרכים שקיימים היום. בבחירות שהן אירוע מכונן - חשוב שכולם ירגישו שהם יכולים לקחת בו חלק. כל מי שלמעלה היום צריך לזכור שבפעם הבאה הוא יהיה למטה. בשם כל אזרחי מדינת ישראל אני מודה לך על ההתייצבות שלך. קיומה של מערכת בחירות שנייה בתוך חצי שנה הייתה עלולה ליצור שחיקה באמון הציבור- אך אחוזי ההצבעה הראו אחרת".  

‏מליאת ועדת הבחירות אישרה מוקדם יותר ברוב של 19 נגד 2 את התוצאות הסופיות של הבחירות. נגד הצביעו שני נציגי יהדות התורה כמחאה על כך שלא ניתנו להם הנתונים שעל בסיסם הוחלט להוסיף מנדט אחד לליכוד ולגרוע מנדט מיהדות התורה.

אמש (רביעי) הודיעה הוועדה על שינוי בתוצאות הבחירות. אחרי ספירת כל הקולות, התוצאות הסופיות מראות שהליכוד עלה במנדט אחד ומקבל 32 מנדטים, על חשבון יהדות התורה שיורדת לשבעה מנדטים. מפת הגושים לא השתנתה, וגוש השמאל-מרכז עומד על 57 מנדטים, גוש הימין על 55, וישראל ביתנו עם שמונה מנדטים. ‏מליאת ועדת הבחירות אישרה ברוב של 19 נגד 2 את התוצאות הסופיות של הבחירות. נגד הצביעו שני נציגי יהדות התורה כמחאה על כך שלא ניתנו להם הנתונים, שעל בסיסם הוחלט להוסיף מנדט אחד לליכוד ולגרוע מנדט מיהדות התורה.

עוד בנושא: 

בראש המפלגות עדיין נמצאת כחול לבן, עם 33 מנדטים. מיד אחריה הליכוד. במקום השלישי נמצאת הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, אחריה ש"ס עם תשעה מנדטים, ישראל ביתנו עם שמונה מנדטים, ויהדות התורה שכאמור ירדה לשבעה מנדטים, ביחד עם מפלגת ימינה. מפלגת העבודה-גשר קיבלה שישה מנדטים, ובמקום האחרון המחנה הדמוקרטי עם חמישה מנדטים.

השופט מלצר אמר בישיבת הסיכום של הוועדה כי "היה ניסיון לייצר דה לגיטימציה כלפי ועדת הבחירות המרכזית. הצלחנו להדוף את הדבר הזה. והתשובה הכי טובה הייתה של הציבור שהגיע להצביע והעלה את אחוז ההצבעה מהפעם הקודמת".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-25 10:36:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk0OTYx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment