Monday, September 30, 2019

שי לחג: התינוקות הראשונים לשנת תש"פ - ישראל היום

שי לחג: התינוקות הראשונים לשנת תש"פ - ישראל היום

בתי החולים ברחבי הארץ קיבלו את השנה החדשה עם שטף של לידות חדשות של תינוקות ראשונים לשנת תש"פ. בית החולים הראשון לדווח על לידה היה המרכז הרפואי שיבא בתל השומר. 

מבית החולים נמסר כי בשעה 18:10 נולדה בשיבא תינוקת ראשונה במשקל 3.372 ללירז ודוראל ספיר מאור יהודה. שניהם בני 25 והכירו בצבא. שמה של התינוקת לא נמסר.

רותם שלמה בת 34 מהמושבה מנחמיה שבעמק הירדן, היא היולדת הראשונה של המרכז הרפואי פדה - פוריה לשנת תש״פ. רותם ובעלה אלעד הגיעו עם בנם הבכור נועם(3) לארוחת החג אצל ההורים כשהתחילו לרותם הצירים, ״תאריך הלידה הצפוי היה רק בשישי הקרוב, אבל הצירים החלו וכנראה שהתינוקת רצתה להיוולד בתאריך מיוחד", סיפרה רותם בהתרגשות,  "אמרתי לבעלי אנחנו נפספס את החג צריך לעלות לפוריה. בחרנו פוריה כי גם נועם נולד פה והיה מעולה. הגענו לאגף לאם ולילוד בערך בשמונה בערב". 

 לירז ודוראל ספיר עם בתם הראשונה // צילום: בית החולים שיבא

סמוך לחצות נולדה לבני הזוג תינוקת חמודה במשקל 3,150 ק"ג. "היתה חוויה נפלאה, הצוות היה נהדר והיחס היה נפלא, היתה לידה מהירה וקלה", סיפרה האם הטרייה, "אני את המתנה שלי לשנה החדשה כבר קיבלתי. אנחנו כבר חושבים על שמות לתינוקת שיהיו קשורים לראש השנה, אבל עוד לא החלטנו״.

את שנת תש"פ קיבלו בחדר הלידה של המרכז הרפואי הלל יפה 11 תינוקות חדשים ביניהם בנם של דנה ורן דגני מחדרה, ששקל בלידתו 3.390 ק"ג ונולד בלידה רגילה. התינוקות החדשים סגרו שנה של למעלה מ- 4700 לידות שהתקיימו בשנה החולפת. עליה של 5% מהשנה הקודמת. ברוכה הבאה שנת תש"פ ומזל טוב להורים הטריים.

הילדים הראשונים של ראש השנה החדשה הם תמיד סיבה טובה למסיבה. ערב יציאת שנת תשע"ט ועד לבוקר שנת תש"פ, היה חדר הלידה של המרכז הרפואי הלל יפה עשר כניסה גם ל- 11 תינוקות חדשים, ביניהם בנם של רן ודנה דגני, תושבי חדרה, שנולד בלידה רגילה ושוקל 3.390 ק"ג. לרן ודנה מחכה בבית ביתם הבכורה, בת השנה וחמש. את הלידה, שהתרחשה בשבוע 41 ושלושה ימים, ליוותה המיילדת קטיה עמארנה.

רן ודנה דגני עם העולל הטרי ומיילדת קטיה עמארנה // צילום: בית החולים הלל יפה

"אתמול הגעתי לביקורת במיון יולדות", מספרת דנה, "כי כבר עבר מועד הלידה, והוחלט להשאיר אותי לאשפוז ולזירוז. כנראה שהוא רצה להיוולד בשנה החדשה. הלידה עצמה עברה מהר מאוד מזמן הזירוז ועכשיו רק צריך להתרגל לשניים במקום לאחת, במיוחד שהפער ביניהם קטן". היא מסכמת, בעוד הצאצא החדש על ידיה משמיע קולות של "חדש בשכונה".

ד"ר חיים דוד, מנהל מחלקת יולדות וחדר לידה של "הלל יפה", יודע לספר כי חודש החגים והחודשים ספטמבר ואוקטובר תמיד נחשבים לימים עמוסים בלידות. עוד הוא מציין כי השנה התקיימו ב"הלל יפה" יותר מ- 4700 לידות, עליה של 5% לעומת השנה החולפת.  מה שנקרא שנה פוריה.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-30 06:41:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk1OTk10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


Share:

0 Comments:

Post a Comment